Dualboot windows XP en Windows 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hupske

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Hallo,

Ik wil graag een dualboot/multiboot maken.

Ik draai op dit moment windows xp en wil er naast graag windows 7 installeren. Heb al gelezen dat het heel simpel is.
XP is dan voor het gamen, en windows 7 om lekker rustig aan wat schoolwerk te kunnen of iets dergelijks.

Ik heb al een partitie vrijgemaakt met het programma: Paragon partition manager 9.0 van 30 GB.

Heb windows 7 op een DVD staan. Alleen het probleem is dat ik niet vanaf het opstarten de DVD kan draaien. Is er een mogelijkheid om gewoon vanaf windows xp, windows 7 te installeren?want heb namelijk alleen nog maar gelezen dat ze het vanaf het opstarten doen. Er zit gewoon een Setup bestand op de DVD.
Overigens heb ik al mijn spellen en dergelijke op de D en E schijf staan, die blijven gewoon behouden ook?

ik hoop dat me vraag duidelijk is.

En of het in de goede topic staat.

hallo hupske,

volgens mij is het alleen mogelijk windows 7 langs je xp te installeren als je van de cd an booten, overigens blijven je D en E partities wel bewaart je moet ze alleen opnieuw koppelen via schijfbeheer.

Mgrv,

dennis

Oke, bedankt voor je snelle reactie.
Als ik ook probeer te installeren vanaf windows krijg ik tijdens het kijken naar de bestanden deze error: Error code: 0x80070017

ik heb windows 7 ook op dvd gezet met nero smart. Als data schijf.
Alleen had ik ook een keuze als dataschijf boot. Maar lijkt me apart dat ik daardoor niet op kan starten?

een idee erbij. ik zou windows 7 ook op een USB stick kunnen zetten en van daaraf misschien kunnen installeren?
Maar ik vind er alleen maar engelse beschrijvingen van. En mag toch wel redelijk engels kunnen, maar hier begrijp ik helaas niet alles van.
Iemand die het duidelijk kan uitleggen, maar dan in het Nederlands? al vast bedankt.

Laatst bewerkt:
Binnen een dag je topic omhoog schoppen is niet toegestaan. Ik heb daarom je laatste bericht verwijderd. Heb ook even de status van je topic aangepast, deze stond op "Opgelost".

Haha, oke sorry crash. het was niet de bedoeling:thumb:

Het is me gelukt om de dual boot te krijgen.

ik heb in windows xp eerst een nieuwe partitie gemaakt.(op de 4e schijf)
heb 4 hardeschijven aangesloten, dus had meer dan genoeg vrije ruimte.

vervolgens windows 7(gedownload) op een dvd gebrand, probleem was alleen niet dat het een boot cd werd.
Terwijl ik in de BIOS heb staan dat hij eerst de dvd moet draaien.

Dat heb ik opgelost door.
De map van windows 7 te openen, daarin stond een setup bestand.
heb de setup gestart en kreeg het normale menu zoals het hoord.

Heb vervolgens gekozen voor de custom installation(hoe je het ook schrijft)
aangegeven dat hij moest installeren op die gemaakt partitie.

het 1e moment dat hij aangeeft dat hij opnieuw gaat opstarten, heb ik de DVD in het laatje gelegd. en op die manier is hij verder geinstalleerd.(althans ik ging er vanuit dat hij na de herstart niet meer de bestanden kon vinden op de schijf, dus dat hij gewoon verder ging via de dvd)

Na de installatie ging eigenlijk alles zoals het moest, ik kan gelijk al aangeven of ik XP wil draaien of Win7.

Omdat ik 4 schijven heb, gebruik ik 2 schijven voor XP en 2 schijven voor Windows 7. zodat in iedergeval niet de bestanden door elkaar staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan