Dualboot Windows XP op USB in een Windows 8.1 computer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

icelandic

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2014
Hallo,

Ik kom daar niet eenduidig uit. Als ik daarop Google dan krijg ik bijvoorbeeld een advies hoe ik Windows 8.1 in een computer met Windows 7 via USB moet dualbooten.

Mijn vraag is (dus): Wie heeft ervaring met wat er in de titel staat... Kan iemand mij dat stap voor stap vertellen of misschien een link naar een uitleg die echt eenduidig is?

Oh ja, misschien het waarom? Een oude game van jááááááren terug.

Vr. gr.,
Eric

dus als ik het goed begrijp wil je xp op een usb staan en dan dualboot met windows 8.1 draaien

Dan zou je de USB stick moeten formatteren naar een NFTS formaat en dan kan je er windows xp op installeren. Dan moet je wel opstarten via USB-stick selecteren als je het elke keer wilt opstarten denk ik

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb een game met de naam SUBCOMMAND en dat draait oorspronkelijk op Windows XP.
Ik heb een computer waar Windows 8.1 op draait.
Nu begrijp ik dat ik op een bepaalde manier EERST in mijn Windows 8.1-machine ergens moet instellen dat het eerst naar de USB moet kijken en daarna pas naar, ja, waarnaar...

Vr. gr.,
Eric

Je kunt geen windows, maakt niet uit welke versie, niet zomaar op een wisselbaar medium installeren, alleen via een omweg.
http://www.nu2.nu/pebuilder/

Je kunt in w8 de compatibiliteitsmodus gebruiken om een game te laten werken.

Dat gaat alleen over het installeren via een USB stick.
Weet niet waarom je je daar zo halsstarrig aan vast houdt.
Zou wat worden, overal je windows laten werken via een usb stick, hardware is steeds anders dus dat werkt niet, in een virtuele omgeving zou het kunnen maar wat heb je eraan?
Alleen windows 8 enterprise heeft die optie.

Lees dit eens.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/get-apps-devices-working

@ Lange Pier
Bedankt voor je reactie.
Zie je, daar heb je het al: dat programma is er voor bedoeld om Windows 8 op je computer te zetten. Maar dat is NIET wat ik wil!

Voor wat betreft jouw suggestie: Natuurlijk heb ik al meerde malen geprobeerd om de comptabiliteit uit te laten voeren, dat deed ik tijdens de pogingen om het programma te installeren.
Ik zal het nog eens proberen...

Als het mij nu wel of niet lukt (ik heb de pagina gelezen waarvan je mij de link hebt gegeven) zal ik het je laten weten...

Vr. gr.,
Eric

@Lange Pier,

Jammer, jammer....

Zoals ik al aan gaf hierboven, ik had al een aantal malen geprobeerd om via de comptabiliteit instelling geprobeerd om het programma te installeren. Ik kon aangeven dat het van oorsprong een XP-programma was, maar niets hielp.
Dat was dan ook de reden dat ik zo HALSSTARRIG vasthield aan een andere mogelijkheid.

Jij noemde al de mogelijkheid van een virtuele machine. Die heb ik op dit moment al geïnstalleerd en het werkt (VMWare Player)!
Maarrr, ik krijg ik krijg het niet onder de knie om een soort tunnel te creëren om bestanden van Windows 8.1 naar Windows XP te sturen. Snap je wat ik bedoel hiermee?

Vr. gr.,
Eric

Lol, in een virtuele omgeving bedoelde ik op/vanaf een USB device, maar zo zou het ook moeten kunnen maar zul je daarin ook moeten installeren.

Even een vraag, je kon de setup.exe van die game niet in compatibiliteitsmodus starten in windows 8.1?

Inderdaad, ik kon de setup van dat programma niet in Windows 8.1 draaien.

Ik vergeet de booting van Windows XP d.m.v. een USB-stick nu maar en ga me meer concentreren op hoe ik het moet doen om bestanden van Windows 8.1 naar Windows XP via die Virtuele machine (VMWare Player) te sturen...

Vr. gr.,
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan