[DualBOOT] xp en vista.. zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

LocaL

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hallo helpmij'ers,

Ik heb een probleem met mijn xp.

Ik heb een dual-boot tussen windows xp en windows vista. Deze heb ik nu al een maand of 3 alleen ik begin nu problemen te krijgen met XP. Als ik mijn xp opstart krijg ik het welbekende logo van xp en het laadbalkje. Nadit zou je het inlogscherm moeten krijgen maar alleen wat ik krijg is een zwart beeld.

Dit probleem heb ik bij vista niet.

Iemand een oplossing?

Greetz,

Dennis

P.S. Ik heb eerst xp geinstaleerd en daarna vista eroverheen.

Hoi,

Vaag probleem, maar als het een tijdje wél goed gewerkt heeft (XP in een dualboot met Vista) dan kan dat op zich de oorzaak natuurlijk niet zijn.
Er is later kennelijk iets in XP gebeurd waardoor deze niet meer goed opstart.
Ga voor jezelf eens na of er - mogelijk in de hardware - of in Windows zelf iets iets gewijzigd wat betreft instellingen, toegevoegde of verwijderde onderdelen of software o.i.d.

Wat ook nog wel 'ns over het hoofd wordt gezien is, dat de nodige antivirus of -malwareprogramma's en andere controles binnen beide 'boots' apart moeten worden gedraaid, omdat ze niet van toepassing zijn op de andere besturingsomgeving.

Een andere - geregeld voorkomende - oorzaak is, dat er in middels de verkenner in de 'verkeerde' partitie - dus die van het ándere besturingssysteem - iets is verwijderd of van locatie gewijzigd middels het aanmaken/verwijderen/verplaatsen van mappen.

Kijk eens of het wel lukt om XP op te starten in de veilige modus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan