Dualboot XP <-> VISTA : Ik wil vista verwijderen, Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dumble

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Beste mensen,
Ik heb mbv de nieuwsbrief van 7 oktober (super goede nieuwsbrief btw:thumb: )heb ik van mijn windows xp computer een goede dualboot kunnen maken met vista ultimate. Vista werkt perfect en windows xp ook. Heb nu vista een beetje kunnen ontdekken en het is allemaal wel leuk.., (de slechte verhalen die je er allemaal over hoort vond ik bij mij trouwens wel meevallen, alle drivers werden gewoon automatisch geinstalleerd!)

Alleen nu na 2 weken merkten ik dat ik toch meer windows xp gebruikte dan vista. Ik wil windows vista er dus af gooien. De vraag is: Hoe kan ik dat het beste doen? (zonder dat windows xp beschadigt raakt!)
Ik heb mijn computer zo ingedeeld (vanuit XP gezien:)

Is het nu gewoon mogelijk om de F:/ partitie gewoon te selecteren met rechtermuisknop en te kiezen voor 'formateren' ? Of moet je een speciaal 'uninstall proces' doorlopen?
En als je kiest voor formateren van de F:/ partitie wordt dan ook de boot loader automatisch verwijderd (bij het opstarten)? Of moet je dan zo'n boot floppie in je computer doen en dan de MBR fixxe?

Mvg,

dumble
PS. ik heb ook partition magic op mijn computer, is het slimmer om daarmee aan de gang tegaan, of maakt dat niet uit..?

Je zult eerst de mbr moeten repareren met fixmbr in de herstelconsole die je via het opstarten met de XP cd kunt bereiken.

Ook met VistaBootPro zou het moeten kunnen vanuit XP.

Wil het allemaal niet, met een 98 opstartflop fdisk /mbr uitvoeren en daarna die fixmbr vanaf de cd.

daarna kun je alles wissen van Vista.

Ej bedankt lange pier, het is me gelukt :thumb:

Ik had eerst de windows xp cd gedaan, en toen gekozen voor 'R' > fixboot en fixmbr commando. Alleen toen was er niks veranderd. Toen heb ik vistabootpro gedownload/geinstalleerd; daarmee de vista entry verwijderd, daarna heb ik weer mbv de xp-cd de fixboot en het fixmbr commando gedaan en toen was de job done :thumb: >
Althans daarna had ik nog ff de F:/ partitie geformateerd...

Maaaaarrrr...

Volgens mij is nog niet alles verwijderd, het viel me namelijk op dat na de installatie van vista de volgende mappen verschenen als ik in XP was ingelogd. Ik heb er ff een screenshot van gemaakt, kan ik de volgende mappen verwijderen?

Screenshot van de C:/ schijf:

Screenshot van de D:/ schijf:

Ja, die kun je rustig verwijderen, kijk wel of je de prullenbak van XP hebt uitgeschakeld, anders komen ze van XP terug.

En waarom is de map po rn rood gemaakt?:p

hmm er is 1 probleem nog. Ik krijg de map C:\Boot niet verwijderd. Ook niet met unlocker...

In bijna al die mappen op het bovenstaande plaatje zitten de volgende 2 bestanden:
bootmgr.exe.mui en memtest.exe.mui

Hoe krijg ik deze nu verwijderd?

Of eerst eigenaar worden of in veilige modus als administrator proberen.

Leesvoer over de gebruikersrechten.

Eventeel dat Tooltje waar Sjoerd het over heeft.

Ik heb eerst dat tooltje geinstalleerd, inlcusief die extentie bij mijn rechtermuisknop klik. Maar als ik dan ook maar iets van de rechten probeer te veranderen en daarna probeer op-te-slaan geeftie deze melding:

Dus daarna heb ik in veilige modus opgestart, toen heb ik ook nog ingelogd als administrator. Daarna files proberen te verwijderen, maar hij gaf nog steeds de melding dat het niet kon, daana heb ik het ook nog met unlocker geprobeerd; werkte ook niet. Toen heb ik ook nog mbv die XP File Security Extension de rechten proberen te veranderen maar toen kwam die net als in de normale modus met dezelfde melding als hier boven...:shocked:

Nog meer suggesties?:rolleyes:

Edit:
Ik ben zo te zien niet de enige:
http://www.microsoft.com/communitie...30841053ee0d&lang=en&cr=us&sloc=en-us&m=1&p=1

Edit2:
Het is met toch gelukt, ik wist niet helemaal precies hoe ik die rechten goed moest veranderen. Maar na DIT gelezen te hebben is het gelukt..
Daarna was het nog een beetje vreemd omdat ik per map de machtiging moest veranderen voor 'volledige beheer' , maarja hij is verwijderd. Dus deze is vraag is opgelost :)

Mvg,
dumble

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan