dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, ik heb per ongeluk een Dualboot gekregen.. met 2 keer Windows XP en 1 keer Windows ME, nu wil ik die twee keer XP verwijderen, hoe moet ik dat doen???

Geplaatst door acid007
op de C:\ even de boot.ini bekijken

dat zal wel helpen, even naar de boot.ini kijken....

plaats even je boot.ini hier

staat in de root van C:/

Wel even verborgen bestanden laten weergeven

Als je die 2x WinXP wilt verwijderen, dan betekent dat dat je alleen WinME wilt overhouden?? Zo ja, dan moet je opstarten met opstartdiskette en in de A:>\ prompt het commando SYS C: ingeven. Verwijder daarna ook nog de nu overbodig geworden bestanden: NTLDR, BOOTSECT.DOS, BOOT.INI, NTDETECT.COM en PAGEFILE.SYS

Geplaatst door globe

dat zal wel helpen, even naar de boot.ini kijken....

plaats even je boot.ini hier

staat in de root van C:/

Wel even verborgen bestanden laten weergeven

Ik zie zoals gewoonlijk de boot.ini weer niet staan.. heb verborgen bestanden en mappen laten weergeven maar ik zie niks van de boot.ini

Geplaatst door Binary
Als je die 2x WinXP wilt verwijderen, dan betekent dat dat je alleen WinME wilt overhouden?? Zo ja, dan moet je opstarten met opstartdiskette en in de A:>\ prompt het commando SYS C: ingeven. Verwijder daarna ook nog de nu overbodig geworden bestanden: NTLDR, BOOTSECT.DOS, BOOT.INI, NTDETECT.COM en PAGEFILE.SYS

Als ik in promt SYS C: intyp dan zegt ie dat je bestandsnaam onjuist is... kom ik dus ook niet verder mee....:confused:

Als je de C schijf formateerd, ben je dan automatisch je dualboots kwijt????

Kan iemand mij vertellen of de dualboot weggaat bij het formateren van de C schijf??? want dan wil ik wat aan die pc gaan doen... ik durf nu nog niks te doen...

Hoi Lerosa

Bij een format ben je gelijk de dualboot kwijt.

Probeer eerst het volgende.

verwijder de bestanden Ntldr,Ntdetct en Boot.ini Deze vindt je in de root van de vaste schijf waarop windows staat geinstalleerd.

Als deze bestanden zijn verwijderd start de pc op met de opstart diskette van Me.

Typ de volgende opdracht achter de dos promt.

sys a: c:

Start vervolgens de pc op.

groetjes speedtouch

Dat sys commando lukt eerder dus ook al niet. Het zou kunnen dat het programma sys.com naar de RAM-disk wordt uitgepakt, in dat geval zou bv D:\SYS C: uitkomst kunnen bieden. Of eerst D: en pas daarna SYS C:. Controleer dan dus even welke drive je RAM-disk is en pas het commando daaraan aan.

Ik heb uiteindelijk maar geformateerd, omdat ik niet eens de boot.ini kon vinden.
Iedereen bedankt voor de antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan