dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buckman

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
Ik heb nu al diverse pogingen gedaan om W98 samen met XP Home te installeren maar iedere keer als ik W98 probeer te installeren krijg ik de melding dat er onvoldoende geheugen is om Windows te iniataliseren.

Mijn Ram geheugen is 1,5 GB of heeft het hier niet mee te maken.

Wie helpt.

Buckman :evil: :evil: :evil:

Dat probleem had ik ook gehad toen ik een nieuwe computer had gekocht, volgens de verkoper kon windows 98 niet meer dan 256 mb aan geheugen aan, dus ik moest wat geheugen reepjes uit mijn computer halen om toch Windows 98 te laten instaleren.

MS heeft het programma virual pc
ik gebruik deze om te testen als het fout gaat gooi je het bestand weg en doe je opnieuw een instaltie en klaar
Het mooie is dat je eigen systeem niet vervuild raakt en ook nog eens dat je alles eerst kan testen voordat je het op je echt OS zet
Werkt vaak ook met niet MS OS

Geplaatst door Buckman
Fijn. En wat heb je dan precies gedaan.

Buckman

Moet je is lezen, staat zelf in de tekst
dus ik moest wat geheugen reepjes uit mijn computer halen om toch Windows 98 te laten instaleren
Ik had 1 reepje van 512mb in mijn computer zitten, ik had toevallig nog een reepje van 128mb over. 512mb eruit, 128mb erin, instaleren, 128mb eruit en 512mb erin. Makkelijk gedaan.

Re: Re: dualboot

Geplaatst door Blackadder

Moet je is lezen, staat zelf in de tekst

Ik had 1 reepje van 512mb in mijn computer zitten, ik had toevallig nog een reepje van 128mb over. 512mb eruit, 128mb erin, instaleren, 128mb eruit en 512mb erin. Makkelijk gedaan.

hoeveel ramgeheugen heb je dan nu precies? want ik heb ook een dualboot van xp en 98 en ik krijg vaak de melding dat ik onvoldoende systeembronnen heb:confused: ik werk met 512 ram, vroeger toen ik nog maar 256 had, had ik bijna nooit probs met 98, ik ben dan geupgradet naar xp hierdoor:)(nu intussen opnieuw dualboot gemaakt voor sommige ouwe progjes die niet willen werken onder xp zelfs niet onder compatibiliteitsmodus)

Nou ik had 1 giga eruit gehaald en onder 512 kon ik W98 dan installeren, maar zodra ik die giga weer terug zet heb ik weer hetzelfde probleem.

Buckman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan