dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Berichten
1.016
hallo,
ik zou willen een dual-boot installeren met xp en xp ultra.Hoe gaat da precies in zijn werk met die primaire partities,moet er voor elk een OS een prim.part. aangemaakt worden of is 1 prim.part. genoeg voor 2 OS.Hoeveel moet ik er aanmaken als ik met 2 HD's werk waar uiteraard op elke hd 1 OS staat,indien op HD 1 een os staat en de pc boot op hd 1 ziet hij dan ook de OS op hd 2? Waardoor ik bijgevolg ook kan kiezen bij de opstart tss de 2 OS?
 
Laatst bewerkt:
Ja, elk op een eigen partitie, hoeft niet persee op een andere HDD.
En je krijgt er een mooi boot scherm bij ( was er al, maar nu zichtbaar ).

Maar W.T.F. is XP Ultra.:eek: nieuwe versie, haha.
 
sorry,maar wat bedoel je met w.t.f.?

ok elk op een eigen partitie maar moet dat een primaire partitie zijn of mag de ene op een uitgebreide partitie.
 
Laatst bewerkt:
john ross zei:
sorry,maar wat bedoel je met w.t.f.?

ok elk op een eigen partitie maar moet dat een primaire partitie zijn of mag de ene op een uitgebreide partitie.

Je kunt niets installeren op een uitgebreide, wel op een logisch station daarin.
Gewoon doen, van je fouten leer je het meest.

What The F uck, nooit van gehoord?
 
xp ultra is een afgeslankte versie van xp waardoor er minder lopende processen draaien, ideaal om te gamen dus.
 
Laatst bewerkt:
john ross zei:
xp ultra is een afgeslankte versie van xp waardoor er minder lopende processen draaien, ideaal om te gamen dus.

Aha, een met XP Lite gebrouwselde versie, ( denk ik ) O.K.
Ook te maken met PE builder, ook leuk speelgoed.
 
inderdaad ,nu zitten we op dezelfde golflengte
xp light of xp ultra its all the same
 
in totaal kan je 4 primaire partitie's maken, maak je er 2 op je C schijf en je boot bijvoorbeeld van xp, kan je de andere bootversie of dat nou win 98 is of win ME, etc etc niet benaderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan