Dualboot???

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimSun

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2010
Goeiemiddag samen

Hierbij weer een volgend probleem

Ik had windows xp op mijn laptop staan, en wou een dualboot maken naar windows 7

2 partities op mijn HD ( C en D )
C=LEEG
D=WINDOWS XP

Nu ik windows 7 heb geinstalleerd, start die die meteen automatisch op :S
ik kan dus niet kiezen, tussen xp en 7

Nu had ik zoiets van, nou ja, windows 7 eraf ( bevalt me toch niet......)
dus ik formateer de D partitie weer
als ik dus nu de laptop opstart geeft die aan
BOOTMGR is missing...........

hoe los ik dit nu op, om de D partitie weer bootable te maken??, want wil die versie van windows xp niet kwijt, is namelijk van me werk....

Hopelijk iemand hier een oplossing...,
als ik kan kiezen tussen windows 7 en Xp is, het ook goed....

Groetjes DimSun

Je moet de vrijgemaakte partitie voor windows 7 niet al formatteren he! Ik heb het ook zonder formatteren gedaan en hij deed het goed. Maar als je in w7 zit en je drukt op: windows toets + R. Dan typ je in dat vakje msconfig. Kijk dan op het tablad "Computer opstarten". Kijk daar of je windows xp ook ziet staan...:thumb:

Je moet de vrijgemaakte partitie voor windows 7 niet al formatteren he! Ik heb het ook zonder formatteren gedaan en hij deed het goed. Maar als je in w7 zit en je drukt op: windows toets + R. Dan typ je in dat vakje msconfig. Kijk dan op het tablad "Computer opstarten". Kijk daar of je windows xp ook ziet staan...:thumb:

Hey

Neej er staat alleen een C partitie met windows 7.....

Hoe kan ik dit nu oplossen......Heb echt dringend de bestanden van mijn werk nodig, en kom dus niet meer in windows xp....IK kan wel via windows 7 de bestanden bekijken, maar om ze te openen of kopieren, ben ik niet voor gemachtigd...

Groetjes

DimSun

2 partities op mijn HD ( C en D )
C=LEEG
D=WINDOWS XP

Nu ik windows 7 heb geinstalleerd, start die die meteen automatisch op :S
ik kan dus niet kiezen, tussen xp en 7

Nu had ik zoiets van, nou ja, windows 7 eraf ( bevalt me toch niet......)
dus ik formateer de D partitie weer
Hopelijk iemand hier een oplossing...,
als ik kan kiezen tussen windows 7 en Xp is, het ook goed....

Groetjes DimSun

hoop toch dat dat een typefout is.
je geeft aan dat je w7 verwijderd hebt en D geformatteerd.Maar daar stond XP op??

hoop toch dat dat een typefout is.
je geeft aan dat je w7 verwijderd hebt en D geformatteerd.Maar daar stond XP op??

Ja dat was een typfoutje......LOL

Thanks

BTW, via EASY BCD krijg ik alleen windows 7 te zien

There is one entry in the Windows bootloader.

Default: Windows 7
Timeout: 30 seconds
EasyBCD Boot Device: C:\

Entry #1
Name: Windows 7
BCD ID: {current}
Drive: C:\
Bootloader Path: \Windows\system32\winload.exe

En nou?? Ding uit het raam gooien.....

Laatst bewerkt:
Ja dat was een typfoutje......LOL

Thanks

Maar als ik even goed lees zeg je dus eigenlijk:
Ik had al xp. Daar een extra partitie gemaakt (c, niet geformatteerd) daar windows 7 opgezet. Toen bleek je niet meer in xp te komen. Toen heb je de c (windows 7 dus) geformatteerd, en nu heb je alleen nog maar xp. Maar daar kom je niet in omdat er staat BOOTMGR is missing?

Dan heb je dus eigenlijk alleen nog maar xp, toch?

Edit: Ik las net je nieuwe bericht (mijn internet was er ff uit) en nu snap ik er niks meer van...

Maar als ik even goed lees zeg je dus eigenlijk:
Ik had al xp. Daar een extra partitie gemaakt (c, niet geformatteerd) daar windows 7 opgezet. Toen bleek je niet meer in xp te komen. Toen heb je de c (windows 7 dus) geformatteerd, en nu heb je alleen nog maar xp. Maar daar kom je niet in omdat er staat BOOTMGR is missing?

Dan heb je dus eigenlijk alleen nog maar xp, toch?

Edit: Ik las net je nieuwe bericht (mijn internet was er ff uit) en nu snap ik er niks meer van...

Zal het nog een keer uitleggen

Had een lapop van me werk
Daarop draaide windows xp

Nu had ik dus die HD gesplits in 2 partities
de C en de D......

Op de D staat windows xp
Op de C had ik gewoon wat data staan

Heb toen de cd van windows 7 erin gedaan, de c partitie geformateerd via de setup, en daarna 7 geinstalleerd op de C dus, en moet xp op de D blijven

Nu ik dus opstarte de laptop, start die meteen windows 7 op :S

Moet toch een dualboot menu krijgen??

Afijn,...ik denk die windows 7 is ***, formateer de C weer dan blijft xp over

Vanaf dat moment krijg ik melding BOOTMGR ontbreekt

Dus heb ik maar weer windows 7 op de C gezet, anders kan ik helemaal niks.....

Zo een beetje duidelijk???
hahahah Zeker nog geen ochtendkoffie gehad :P;-)

Greetz

DimSun

Nee inderdaad geen ochtend koffie gehad want die drink ik niet (ben pas 13:P) en ook nog niet gegeten toennet, maar nu wel.

Nu snap ik je probleem beter. Ik denk dat je de windows 7 cd erin moet doen. Dan kies je niet voor installeren, maar voor repareren, en dan voor opstartherstel. Ik hoop dat dat ook duidelijk is, want ik had ff geen zin om die stappen te controleren:rolleyes:

Nee inderdaad geen ochtend koffie gehad want die drink ik niet (ben pas 13:P) en ook nog niet gegeten toennet, maar nu wel.

Nu snap ik je probleem beter. Ik denk dat je de windows 7 cd erin moet doen. Dan kies je niet voor installeren, maar voor repareren, en dan voor opstartherstel. Ik hoop dat dat ook duidelijk is, want ik had ff geen zin om die stappen te controleren:rolleyes:

Whahahah 13 pas L:PL

Nou neej dan zal ik JOUW stappen maar overslaan
hahahahah

Ben zelf ICT-er, maar dit probleem ken ik dus niet
normaal krijg ik altijd een dualboot

IK kan ook mijn bestanden via usb kopieren dan heb ik ze ook, en dan hele laptop opnieuw installeren

MAar dat is niet mijn vraag......Mijn vraag is, of ik het ook zo op kan lossen.....

Greetz

PS, had je wat in je schoen gekregen van sinterklaas??:P;-)

Greetz

DimSun

Whahahah 13 pas L:PL

Nou neej dan zal ik JOUW stappen maar overslaan
hahahahah

Ben zelf ICT-er, maar dit probleem ken ik dus niet
normaal krijg ik altijd een dualboot

IK kan ook mijn bestanden via usb kopieren dan heb ik ze ook, en dan hele laptop opnieuw installeren

MAar dat is niet mijn vraag......Mijn vraag is, of ik het ook zo op kan lossen.....

Greetz

PS, had je wat in je schoen gekregen van sinterklaas??:P;-)

Greetz

DimSun

Jaja flauw hoor...;p

Maar ik heb zelf ook dualboot gedaan en bij mij ging het gewoon meteen goed. Maar kan je niet nog een x proberen C te formatteren en kijken of je dan wel in xp komt? Doe je waarschijnlijk toch niet, maar kan natuurlijk wat fout zijn gegaan tijdens het formatteren...
Ik denk trouwens dat dat opstartherstel gewoon moet werken hoor... Kan sowieso geen kwaad om het te controleren!

Jaja flauw hoor...;p

Maar ik heb zelf ook dualboot gedaan en bij mij ging het gewoon meteen goed. Maar kan je niet nog een x proberen C te formatteren en kijken of je dan wel in xp komt? Doe je waarschijnlijk toch niet, maar kan natuurlijk wat fout zijn gegaan tijdens het formatteren...
Ik denk trouwens dat dat opstartherstel gewoon moet werken hoor... Kan sowieso geen kwaad om het te controleren!

Ik heb al 3 x windows 7 opnieuw geinstalleerd, maar krijg onmogelijk een dualboot menu

zelfs dat programma van hierboven, herkent mijn partitie niet....

Greetz

DimSun

Ja dan zit je toch echt met een probleem. Ik hoop dat andere mensen nog reageren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan