Dualscreen aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowinesli

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Ik heb 2 beeldschermen. Een is 17 inch en de ander 19 inch.
Ik wil ze allebei aansluiten. Ik weet weet dat mijn videokaart gbeschikt is daarvoor. Dat is mij verteld bij aankoop van de pc. Maar nu zie ik aan de achterkant geen plaats waar ik de stekker aan kan sluiten. Ik heb dus maar 1 vga aansluiting. Wat moet ik doen om het
2e beeldscherm aan te kunnen sluiten?

@modag: Je zult wel deze link bedoeld hebben?
@topic-starter: Kijk ook eens of je daar misschien wel nog een DVI-aansluiting hebt. Met een verloopstekker DVI-to-VGA kun je dan wél 2 beeldschermen aansluiten. Meestal zit zo'n verloopstekker in het (videokaart-)pakket erbij.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja daar was ik ook al achter een keer http te veel.

Modag

ik heb inderdaad een vga aansluiting en een dvi-i aansluiting op mijn pc
maar ik heb dus 2 vga kabels
ik ga nu kijken of ik ergens een vga-dvii verloopkabel kan vinden
als dat lukt, dan heb ik toch 2 schermen waar ik 2 verschillende dingen op kan doen (dual screen)?
of heb ik dan 2 schermen waarop je hetzelfde ziet en waarop precies hetzelfde gebeurt?
MVG

Je kunt dan (afhankelijk van wat je instelt in de driver-software) gewoon 2 verschillende schermen hebben (dual-screen) of de huidige 'uitbreiden' met het tweede scherm (=1 supergroot scherm) of gewoon een kloon van het huidige scherm.
Het verhaal van het klonen van 1 VGA-aansluiting waar de link van Modag over ging is bij jou gelukkig niet van toepassing, omdat je én een VGA én een DVI aansluiting hebt op je grafische kaart.
Het verloopkabeltje waar je over spreekt is normaal gesproken geen verloopkabel, maar een verloopstekker.
Kan lijken op
981268_LB_00_FB.EPS.jpg
of zelfs nog wat compacter dan dat.

Succes,

Tijs.

Mooi dat het gelukt is.

Graag nog even naar beneden scrollen, en rechts onder deze posting klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag".

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan