Dualview geeft zwart\wit op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pindarots

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Ik probeer nu al een tijdje om met mijn pc via een kabel op de TV via DualView bijv films te kunnen kijken enzo, maar ik krijg alleen maar zwart\wit beeld op mijn TV. Het vreemde is dat het niet aan de kabels ligt, aangezien het ooit wel gewerkt heeft en als je het opnieuw opstart zie je ook tijdens het opstarten (daar waar windows aan het laden is zeg maar) wel even wat in kleur (zo'n windowslogo met naam eronder en zo'n balkje dat je ziet dat hij aan het laden is), maar wanneer ik vervolgens in Windows zelf kom (en mijn nView dus gaat werken denk ik) gaat hij ineens over op zwart\wit.

Ik heb eigenlijk al vrijwel alles geprobeerd, nieuwe drivers, PAL\NTSC veranderd, S-Video\Composiet veranderd, opnieuw opstarten, enz maar niets lijkt te werken. Het lijkt dus aan nView te liggen (wat standaard geinstalleerd wordt bij de nVidia-drivers, dus hoort te werken zou je zeggen).

Ik heb een GeForce FX 5600 met video-out en verder een systeem dat gewoon aan de systeemeisen voldoet (2,4 Ghz, 1 Gb ram, enz) en draai het op Windows XP Home Edition. Iemand die toevallig hier een oplossing voor weet, want ik kom er echt niet meer uit :confused:

Probeer je misschien een originele DVD te bekijken via de video recorder naar de TV?
Het klinkt namelijk als een kopieer beveiliging wat in het videosignaal zit als je een afspeel apparaat op een video recorder aansluit, dan wordt het signaal gescrambeld en geeft het zwart wit beeld.

Nee, wat ik juist probeer is gewoon mijn beeld van de PC op de TV beneden te kijken. Het heeft niets met kopieerbeveiliging ofzo te maken, aangezien ik eigenlijk een film van de vakantie die ik zelf gemaakt heb probeer te kijken. Mijn PC is aangesloten op mijn TV, dus het heeft ook niets met mijn videorecorder te maken, hij wil gewoon mijn beeldscherm (gewoon mijn bureaublad al niet) in kleur weergeven. Dit heeft dus niets te maken met wat ik af wil spelen, en in dit geval is het ook nog eens volledig legaal spul ook :cool:

Mmmmh ok

Dit kwam ik net ergens anders tegen, maar ik kan met mijn Geforce 6600 deze setting niet vinden, misschien jij wel.

bij mensen die zwart wit krijgen, ik heb de oplossing. ga naar eigenschappen voor beeldscherm, dan instellingen, dan geforce, uitvoertype selecteren, geavanceerd, formaar video uitvoer, samengesteld. Dit was de oplossing voor mij
****te 12 June 2005

Nope, kan dat ook niet vinden. Ik heb het overigens in het Engels geinstalleerd, maar ik kan ook niet echt iets vinden wat daar ook maar enigszins op lijkt. Het enige wat misschien zou kunnen is dat hij de combinatie NTSC\PAL bedoelt (wel vergezocht misschien, maarja, het is 1 van de enige dingen die ik kan vinden als ik denk aan "samengesteld"), maarja, dat werkt bij mij iig niet, heb ik ook al geprobeerd :(

Heb je toevallig 2 Scart aansluitingen op je TV, zoja probeer de andere eens.
Probeer het ook eens zonder geluid aangesloten en haal ook eens je kabelTV stekker er uit.
Er zit namelijk bij de meeste mensen een spannings verschil tussen de aarde van de kabelTV en de aarde van de stroom bij jouw thuis.
Meestal levert dit alleen en brom geluid op maar misschien stoort het bij jouw op je video signaal.

zo maar wat ideetjes :confused:

Maar dan zou het niet zo zijn dat wanneer de PC opstart hij wel ineens kleuren geeft. Dus het ligt niet aan de hardware zou je zo zeggen dan. Oftewel, het moet iets met de software te maken hebben, en de enige software die invloed heeft op de kleuren in zo'n geval lijkt me toch nView of niet? :confused:

Nee, helaas, die heb ik ook al doorgelezen, maar dat zijn eigenlijk allemaal problemen waarbij ze helemaal geen beeld hebben, maar ik heb dus wel beeld, alleen is het in zwart\wit :(. Niets lijkt totnutoe nog te werken, bestaat er misschien nog andere software die dit soort taken van nView over kan nemen, misschien kan ik dat proberen?

Nee niet dat ik weet, het is een functie van je video kaart in samenwerking met de drivers.

- Je zegt dat het vroeger wel werkte, gebruik je nu dan wel dezelfde kabel en stekers?

- Heb je nu wel of geen 2 scart aansluitingen op je TV, zoja heb je de andere aansluiting al geprobeert.

- PAL is inderdaad de europeese standaard dus deze moet je hebben.

- Ik zag in mijn kleur instellingen een balkje verzadiging ( saturation ) als deze op nul staat levert dat ook een zwart/wit beeld op, staat tie bij jouw niet op nul probeer hem dan toch eens te verschuiving, soms wordt er namelijk een waarde weergegeven maar past hij deze waarde niet toe. Alleen wanneer je hem opnieuw verandert wordt het pas doorgevoerd ( kan met een register waarde te maken hebben , ondanks dat je je drivers opnieuw hebt geinstalleerd kunnen er oude waardes blijven hangen.)

- Je hebt het ook over Dualview, heb je eigelijk de 'kloon' optie al geprobeert

Laatst bewerkt:
Ik gebruikte toen dezelfde kabels en stekkers idd, alleen andere drivers waarschijnlijk. Verder heb ik wel 2 scartaansluitingen, maar ik sluit mijn kabel aan op de s-video op mijn TV, en kan het dus niet in de scart-aansluiting frotten :P. En verder denk ik ook niet dat het aan de kabels ligt, want anders zou hij bij het opstartscherm ook geen kleuren geven, dus hij kan wel gewoon kleuren geven zeg maar :).

Sorry, ik bedoelde eigenlijk de Kloon-functie, was een btje verwarrend om met nView en 2 beeldschermen, dus kwam op Dualview uit, je hebt gelijk, foute benaming dus :o :rolleyes: . Die saturation staat gewoon op iets voorbij het midden, en als ik ermee schuif terwijl iemand anders bij de tv zit te kijken verandert er dus niets, en hij staat dus standaard niet op 0. Maar dus geen verschil en dus ook geen kleur helaas :confused:

Volgens mij komt uit je videokaart een composiet signaal ( geel stekkertje) en s-video en composiet zijn niet dezelfde dingen en ik krijg toch echt het idee dat hier het probleem zit vreemd genoeg.
Je hebt toevallig niet zo'n stekker in huis om hem toch te testen in je scart aansluiting.
svs_pc_op_tv_foto3.jpg

Want volgens mij probeer je nu een composiet signaal aan te sluiten op een s-video ingang wat volgens mij niet goed gaat.

Als ik bijvoorbeeld dit probleem doorlees, gaat welliswaar over capturen dan komt dit probleem ook naar boven.
http://forum.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=31297

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan