dubbel beeld op laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter wee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2012
Sinds een aantal dagen start onze laptop op met dubbel beeld. In het midden van het beeldscherm loopt een streep en zowel daarboven als daaronder is het opstart-inlogscherm te zien. Inloggen lukt wel, verder werkt het allemaal wel.
Hoe kan dit ontstaan zijn en, nog belangrijker, hoe krijgen we weer een normaal enkel beeld.
De laptop is een HP Pavillon dv9700 werkend met Windows 7

Met vriendelijke groet

Probeer eens het stuurprogramma van je beeldscherm up te daten (voor de veiligheid zou ik een herstelpunt maken als ik jou was)
Indien je niet weet hoe je moet updaten, ga naar configuratiescherm, zoek (rechtsbovenaan) voor "Apparaatbeheer"
Er komt in je zoekvak iets dat "Apparaatbeheer" Heet, dat is allemaal leuk en aardig, maar je moet naar de blauwe lettertjes daaronder kijken, daar staat als het goed is "Apparaatstuurprogramma's bijwerken"
Klik daarop, je krijgt een dialoog te zien, ga naar "Beeldschermen", Klik met de rechtermuisknop op de driver en klik op "Stuurprogramma's bijwerken..."
Klik op "Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken, en je bent klaar.
Maar maak alsjeblieft een herstelpunt, anders kan je hele laptop naar de *** gaan!!!

Hallo

Persoonlijk vrees/vermoed ik eerder dat dit een hardware defekt is.

"Hoe kan dit ontstaan zijn" --> oververhitting g.p.u. door verstopte heatpipe radiator.

"hoe krijgen we weer een normaal enkel beeld" --> ik ben er nog nooit in geslaagd , om dit specifieke model defintief te herstellen.

Dit had kunnnen worden voorkomen door deze laptop op regelmatige basis eens stofvrij te maken.

Meer info en leesvoer :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...aart-probleem?highlight=lpatop+stofvrij+maken

Hopelijk voor u heb ik ongelijk ...

Peter

Laatst bewerkt:
@Guitarfreak, jouw oplossing opgevolgd, daar kwam helaas niets uit. Via allerlei omwegen hebben we het dubbele beeld wel weggekregen maar werken nu met een schermresolutie van 800 x600 . Veranderen we dit dan hebben we onmiddelijk weer dubbel beeld. In ieder geval bedankt voor je reactie.

@VDK_P. Ik hoop ook dat je geen gelijk hebt, mijn eigen PC maak ik regelmatig stofvrij maar op de laptop ben ik niet de hoofdgebruiker. Zal in ieder geval er op aandringen dit bij te houden en verder hopen dat het geen hardware probleem is.

Nou ja, ok
Als er niks anders opzit dan die beeldresolutie, kan je altijd eventueel nog bij de winkel langsgaan waar je hem hebt gekocht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan