dubbel beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa0sjm

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Misschien is dit niet hardware matig alhoewel ....
Ik kreeg een oudere laptop van iemand en nu is het zo dat er een dubbel beeld verschijnt .
Dus ... tijdens het opstarten komt er meteen het dubbele beeld ( 2 beelden onder elkaar ) .
De scheidingslijn van de beide beelden ligt precies in het midden .
Ook is er rechts een deel donker , oftewel het beeld is rechts een stukje kwijt . Ongeveer 4 cm .
Het beeld is dus eigenlijk ook wat te smal , maar dat kan te maken hebben met de 2 beelden boven elkaar .
Wat zou dat kunnen zijn ?
Op de deksel van de laptop staat BTO ...os is Windows XP . Ik kan eigenlijk verder geen type of merk vinden .
Deze vraag stel ik eigenlijk uit nieuwsgierigheid ... ik heb zoiets nog nooit eerder gezien . Dus om te weten wat dit nu is kom ik ermee aan .
Ik ben zeer benieuwd .

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb je tekst even in zwart geplaatst de normale tekst kleur dus

Je hebt een (theoretisch) pareltje in handen gekregen : (BTO) -zie ook mijn systeem- ;) :D

Ga eens naar configuratiescherm -> beeldscherm -> beeldscherminstellingen wijzigen.
Wat lees je daar allemaal achter : beeldscherm - resolutie - schermstand - meerdere schermen

Ik denk ,heer Quantor , dat het te maken heeft met de temperatuur van de processor . Ik ben bezig om te onderzoeken of de ventilator wel gaat draaien . Ik vind dat alles behoorlijk heet wordt .
Nu start ik de laptop op en tot mijn verbazing komt er nu een normaal beeld op het scherm . Ik heb het deksel over de processor weggenomen en met een externe ventilator blaas ik er koele lucht op .
Nu ziet het er keurig uit ... schermresolutie staat nu op 1024 x 768 pix.De ventilator heeft 3 draden . Ik heb de plug even losgenomen en de rode en zwarte draad op een externe spanning aangesloten . Dan draait de ventilator . Kennelijk is de witte draad ergens met een sensor verbonden ... het is alleen zo lastig om dieper in de ingewanden van de laptop te komen ... ik zie niet goed hoe de bodemplaat kan worden verwijderd .
Deze zal wel niet zomaar te verwijderen zijn , ik denk dat via de bovenkant van de laptop er verder kan worden gespit . Maar dat gaat me te ver .
Dus .... misschien was de oorzaak : te hoge temperatuur . Nu staat de laptop ( met de externe fan ) al meer dan een kwartier een goed beeld te geven . Ik zou ook de fan constant kunnen laten draaien ... kan ik daat dan iets voor doorverbinden ? ik bedoel ... misschien de witte draad aan zwart ?
Bedankt voor meedenken !

sorry

heer Modag , dank voor de correctie , ik heb oprecht spijt van mijn grove overtreding !
Blijft de vraag .... waarom zijn de diverse keuze mogelijkheden er dan ?
vr. gr.

is geen grove overtreding maar zo houden we het standaard ,om soms wat uit te lichten en voor ons:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan