dubbel besturings systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

big willem

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2007
Berichten
13
Mijn pc draait nu op vista home premium, maar ik wil graag xp en vista tegelijkertijd kunnen draaien, heb xp namelijk nodig om met autocad te kunnen werken.

nou heb ik de volgende vragen:

* moet ik eerst xp installeren en dan vista, of kan ik vista gewoon laten staan en dan xp er naast installeren?

* moet ik een raid configuratie voor het instaleren of na het instaleren instellen? of is dat niet nodig als het al een keer is ingesteld (k geloof dat raid in de bios staat en dat de bios niet verandert als je er een nieuw besturings systeem op zet)

* welke drivers moeten er allemaal opnieuw worden geinstalleerd?

hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden

gegroet
 
ja okee, zo ver snapte ik het ook,
maar blijven mijn raid instellingen gewoon in de bios staan als ik vista verwijder en dan xp er op zet? of moet ik die opnieuw laden?
 
Je bios instellingen zullen zover ik weet niet veranderen bij een ander besturings systeem.. Je moet alleen even oppassen als je schijven/partities dynamisch hebt gemaakt binnen xp. Vista doet tijdens de setup moeilijk over dynamische partities, herkend deze niet en laat dan alleen de overige basic partities of vrije ruimte zien waarop je kan installeren. Ik weet niet hoe dat verder uitpakt in de schijfbeheer van vista als je hem dan toch installeerd tussen die dynamische partities. Hier heb ik Xp weer opnieuw geinstalleerd en alles basic gehouden daarna Vista erop gezet, verder nog geen testen hiermee gedaan. Ziet er verder normaal uit allemaal.. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan