• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbel doorverwijzen en voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk2102

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
Hallo allemaal,

Ik zou graag wat hulp hebben bij een spreadsheet in excel.
In het zwarte kader zijn 4 cellen waar ik dagen in wil voeren uit de kolom waar ook Day in staat. Telkens een begindag en een einddag. Als ik op die manier 2 dagen kan kiezen wil ik graag dat alle dagen daar tussen met de bijbehorende temperaturen uit de 5 andere kolommen van (1-°C tot 5-°C) direct wordt bekeken. Met behulp van voorwaardelijke opmaak wil ik dan dat er per periode andere waardes als te hoog en te laag kunnen worden rood gemaakt. En deze periodes kan je dus makkelijk handmatig aanpassen door in het zwarte kader andere begin-en einddagen te kiezen.

Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Hier zou ik heel erg mee geholpen zijn!

Groet,

Wietse

Bijlagen

• excel probleem.jpg
    excel probleem.jpg
    75,4 KB · Weergaven: 44
Henk,

welkom op Helpmij.nl.

Er zijn hier genoeg mensen die je kunnen en willen helpen, maar je maakt het ze niet gemakkelijk, omdat je geen Excel voorbeeldbestand post (met een plaatje kunnen we weinig beginnen).
Als je dat wel doet, dan komt er zeker een oplossing.

Bekijk bijlage Voorbeeldbestand.xlsx
Hallo,

Dus wat wilt u precies hebben?
Het hele bestand waar ik aan het werken ben of een deel hiervan zodat jullie kunnen zien hoe het eruit ziet?

Wietse

Ik hoop dat dit het goede is?

Laatst bewerkt:
een deel volstaat, als maar duidelijk is wat de bedoeling is en hoe jouw bestand opgebouwd is

ik kan hem wel openen, maar heb geen idee wat je waar wilt invoeren en wat er dan moet gebeuren, graag wat meer uitleg

Ik wil graag de optie om boven in het zwarte kader bij begindag en einddag dagen in te kunnen invullen uit de kolom die bovenaan begint met Day. Op de manier geef je dus begin en einde aan en ik wil alles wat daar tussenin zit. Dus als ik als begin dag 3 in vul en als einde dag 7 dat dan dag 3t/m dag 7 worden bekeken. De dagen die dan worden bekeken wil ik graag meenemen naar de voorwaardelijke opmaak. Mocht er dan in de periode die je selecteert een waarde zijn die te hoog is bij de temperaturen die je als maximum en minimum hebt ingesteld dan wordt deze rood gekleurd. Maar als je dan zegt dat je naar dag 11 t/m dag 13 kijkt. Dan wordt in dit vak gekeken en zo kan je iedere keer zelf zeggen naar welke begin en eindag je kijkt en zo kiest excel dan alle data van de bijbehorende periode.

Ik snap als het niet duidelijk is maar hopelijk kan je hier iets mee. Anders hoor ik het graag en probeer ik een deel dat je niet snapt duidelijker te maken of anders te verwoorden.

Alvast bedankt!

Ja dat is al een flinke stap in de goede richting. Alvast heel erg bedankt!Bekijk bijlage Voorbeeldbestand Henk hs2.xlsx
Alleen hoeven de waardes in de linker kolommen niet rood op te lichten maar de waardes van de temperaturen.

Ik nog iets anders toegevoegd. Nu zijn de temperaturen ingevuld.
Het zou dus mooi zijn als ik een gebied selecteer en daarboven een maximum en minimum invoer, de waardes die hier dan boven en onder vallen rood kleuren. Zo kan ik dus telkens een ander gebied selecteren en voor dit gebied het bijbehorende maximum en minimum invoeren. Zo lichten de waardes die hier dan buiten vallen rood op.

En als ik dus voor meerdere gebieden maak dan kan ik per gebied een maximum en minimum aangeven en deze gebieden altijd blijven veranderen mocht dat nodig zijn.

Begrijp je wat ik hiermee bedoel?

Wietse

Zou je daar nog naar kunnen kijken?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan