wiljan9090
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 23 okt 2008
Goedemiddag,
Ik ben momenteel bezig met een formulier verwerken in VBA excell
Ik heb een tijdje geprogrammeerd in ASP en in VBA, ben er nu weer een klein beetje mee bezig dus ben wel het 1 en ander kwijt
Maar nu was mijn vraag ik heb het volgende ->
Een pop-up Form waarin een check box staat als deze gecheckt wordt zou er op datzelfde moment op het blad van excell ook een checkbox geselecteerd moeten worden.
Ik ben hier al mee bezig geweest d.m.v. if statements maar naar mijn mening zou dit alleen mogelijk kunnen zijn met JavaScript (ditzelfde namelijk wel is gebruikt in een website)
Wat zou een mogelijke code kunnen zijn?
als code heb ik nu
if checkbox1 = true then
range("X5000") = "Waar"
end if
en dan bij de checkbox op het blad:
if range("X5000") = "Waar" then
checkbox2 = true
end if
dit werkt niet meteen hij update de checkbox niet zodat die aangevinkt staat zodra je deze wel aanvinkt blijft deze ook aangevinkt en dan kan je hem niet meer deselecteren
Ik ben momenteel bezig met een formulier verwerken in VBA excell
Ik heb een tijdje geprogrammeerd in ASP en in VBA, ben er nu weer een klein beetje mee bezig dus ben wel het 1 en ander kwijt

Maar nu was mijn vraag ik heb het volgende ->
Een pop-up Form waarin een check box staat als deze gecheckt wordt zou er op datzelfde moment op het blad van excell ook een checkbox geselecteerd moeten worden.
Ik ben hier al mee bezig geweest d.m.v. if statements maar naar mijn mening zou dit alleen mogelijk kunnen zijn met JavaScript (ditzelfde namelijk wel is gebruikt in een website)
Wat zou een mogelijke code kunnen zijn?
als code heb ik nu
if checkbox1 = true then
range("X5000") = "Waar"
end if
en dan bij de checkbox op het blad:
if range("X5000") = "Waar" then
checkbox2 = true
end if
dit werkt niet meteen hij update de checkbox niet zodat die aangevinkt staat zodra je deze wel aanvinkt blijft deze ook aangevinkt en dan kan je hem niet meer deselecteren

Laatst bewerkt: