• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbel gebruik van VERT.ZOEKEN in een formule, kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Santanerohelp

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2014
LS,

Ik wil weten of het mogelijk is om de functie VERT.ZOEKEN dubbel (of vaker) gebruikt kan worden in een formule. Ik maak dankbaar gebruik van deze functie om naar waarden te zoeken in tabellen die volden aan het criteria, echter loop ik nu tegen de uitdaging aan dat ik waarden wil zoeken als ze voldoen aan twee criteria (en niet alleen aan één). Is dit met VERT.ZOEKEN mogelijk?

Indien Ja: hoe bouw ik dan de formule op?
Indien Nee: is er een ander mogelijkheid?

Alvast bedankt voor enig reactie.

Greetz,
Santanero

Waarschijnlijk schiet de functie VERT.ZOEKEN tekort en is een combinatie van INDEX en VERGELIJKEN denkbaar.
Plaats graag een voorbeeld.

Waarschijnlijk schiet de functie VERT.ZOEKEN tekort en is een combinatie van INDEX en VERGELIJKEN denkbaar.
Plaats graag een voorbeeld.

Timshel, bedankt voor jou reactie. IN bijgevoegd bestand heb ik de situatie opgenomen. De geel gearceerde koppen is de data zoals ik die aangeleverd krijg uit het systeem, ik wil met deze data niet teveel poes-pas doen, enkel uit het systeem kopiëren en de aanwezige data overschrijven. Kolom C vertegenwoordigd de maanden en zal elke maand dus met 1 verhoogd worden (begin oktober zal dus 9 (september) erbij komen.

Aan de rechterkant van deze tabelmatrix heb ik een drie-tal tabellen opgenomen zoals ik deze (ruwe) data maandelijks gerapporteerd wil zien.

De kolommen die hierin spelen zijn A (voor de zoekwaarde Unit), C (voor de maand), D, E en F (voor de uiteindelijke cijfers.

Tekstuele voorbeeld: als ik onder Jan de Productiviteit van EUS Resources wil zien dan moet kolom A aan EUS Resources voldoen en kolom C aan 1 waarna de waarde 6.895 opgehaald en getoond wordt.

Ik hoor graag of ik duidelijk ben en of er iets van de maken valt.

Bekijk bijlage Qry_rapportage_declarabiliteit.xlsx

Greetz,
Santanero

Ik ben het eens met Popipipo. Je kunt dit ook oplossen met formules, maar dat worden 'zware' formules die veel rekenkracht vergen en je werkmap vertragen. Bovendien is van draaitabellen het bereik makkelijker aan te passen.

Pffff. d's ook wat... had ik zelf kunnen bedenken maar zag het ff niet meer... hartelijk dank Popipipo (en natuurlijk ook Timshel)

Greetz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan