dubbel klikken, zandloper in beeld, daarna weer het pijltje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tanne

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2005
Hallo, Ik probeerde vanochtend het Van Dale woordenboek te installeren. Ik moest eerst een koppeling maken via configuratiescherm, mapopties, ik heb daar enorm zitten hannessen. Ik heb onder andere wrar310nl_b5.exe ingetyped en op geavanceerd gedrukt. Lang verhaal kort het is niet gelukt.
Maarrrrrr hoogstwaarschijnlijk heb ik weer andere zaken veranderd of zo, want nu kan ik dus niets meer openen. D.w.z ik dubbelklik op bijv outlook, of Microsoft, of Ad Aware maakt niet uit, de zandloper komt in beeld en vervolgens gebeurt er niets.....
Hoe kan ik dit oplossen?? Ik ben een oen op computer gebied dus daal af tot "oen niveau".
Alvast bedankt

Tanne

Het lijkt er op dat je de manier van exe openen hebt veranderd.

Waarom moest je een koppeling maken via mapopties?
In wat voor een bestand zat VanDale? Rar lijkt me.
Dit moet je gewoon met een programma als Filzip openen. WinZip doet het waarschijnlijk ook.
Niets geen gedoe met mapopties.

Maar nu, ga weer naar die mapopties toe. Ga naar bestandstypes. Klik op nieuw en typ exe
Als het goed is staat er nu onder: gekoppeld bestandstype toepassing. Klik op ok.
Nou het zal mij benieuwen want ik ben ook een oen
:D

Hallo Elisa
Bedankt voor het reageren.
Ik heb net gedaan wat je voorstelde en ik kreeg het volgende antwoord:

"de extentie exe is al aan bestandstype Toepassing gekoppeld. Wilt u de koppeling van exe met Toepassing verbreken en hiervoor een nieuw bestandstype maken? ja/nee"

Nu jij weer....

Groetjes

:D :D :D Het lijkt me dat je nu niets moet wijzigen.
Ik begrijp ik niet wat je nog verder uitgespookt hebt :p
Dan zou je toch gewoon alle files met .exe moeten kunnen openen?
Voor hetzelfde geld heb je een zip geopend die een exe killer in zich heeft.
Heb je wel gescand van tevoren? Ik heb die vanDale ook trouwens. Handig!
Kijk, je bent er binnen 5 minuten vanaf als je systeemherstel kiest. Zou je dat niet doen?
De oplossing voor oenen :cool:
Maar........dat is ook een exe :rolleyes:
Het zal mij benieuwen.
Er zijn ook Exe-fixers. Even zoeken. Probeer jij systeemherstel.

...je bent toch minder oen dan ik hoor...
systeemherstel???? hoe, waar??? tell me more

Dat is het eerste wat je moet leren: hoe red ik me uit een benarde situatie :p

Sla alles op wat je open hebt staan en ga dan naar:

Start/help en ondersteuning/rechts zie je 'Wijzigingen ongedaan maken met Systeemherstel'.
Je klikt en kiest voor eerdere status en volgende.
Je kunt terug naar alle vetgedrukte datums.
In jouw geval ga je 1 dag voor die installatie van VanDale op de datum staan.
Voor de rest wijst het vanzelf.
Het systeem gaat offline en komt..........als het goed gaat...........terug met je systeem van voor Van Dale.

Wat je ook kunt doen is voor de volgende keer bepaalde belangrijke dingen bij de hand zetten.
Systeem herstel kun je ook vinden onder start/alle programma's/bureauacces./systeemwerkset. Rechtsklik
er op en kies voor aan het menu start vastmaken.
Doe dat ook voor defragmentatie en schijfopruiming. Veel handiger. Nu direct te zien onder start in vette letters.

Ha die Elisa,

Ben jij degene die aan alle kanten gefeliciteerd wordt met je mega mega honourable senior member ship.
Gefeliciteerd!!! is dit dan een hobby?@@????????

Wow, je bent dus helemaal geen oen, er dus nog hoop voor mij!!

Nou let op, want dit is iets waar volgens mij jij nog nooit van gehoord hebt..... ik klik alles aan wat jij voorstelt en je raadt het al....zandloper .......en weer pijltje.
Zucht...
Het zit em zeker weten in die bestandsbeheerellende, daar heb ik iets goed verprutst.
Hou nog vol met me!
groet
Tanne

Ik gefeliciteerd? Ik weet van niets. Waar dan wel? Ik zie nu pas dat ik Mega Hono nou ja laat maar. :D :D
Meid, dat stelt niets voor behalve dat je veel reageert op berichten. Heeft niets met kunde te maken ;)

Ik was er al bang voor, als de ene exe het niet doet, doet de ander het ook niet. Ik heb het maar 1 keer gehad en dat was door virus. (Scan voor de zekerheid even)
Als je niets hebt:

Sluit je pc af.
Start weer op. Zodra je de gebruikelijke opstartschermen ziet van Dos (zeg maar) begin je op F8 te drukken. Steeds even. Op een gegeven moment krijg je een zwart scherm met daarin een aantal opties. Veilige modus. Hier moet je de mogelijkheid krijgen om systeemherstel te doen.
Het kan ook zijn dat je eerder di mogelijkheid krijgt . Je moet het maar een paar keer oefenen. Ik zit midden in vette downloads dus ik doe het liever niet voor.
Ik vrees dat ik ook de uitslag al weet: het lukt niet want dat is natuurlijk ook weer een exe :(

Probeer het maar.
Ik ga zoeken naar Exe.fix en ik ga kijken of je me in de maling neemt met die felicitaties

ELISE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je bent een engel!!!!!!!!!!!!!!!!
T'is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb dat f8 gedoe gedaan, veilige modus, ik kreeg toen die kalender te zien en heb die op de 12 maart aangeklikt en zie hier het werkt!!!!!!!!!!!!

Hartstikke bedankt!!

Ik ga jou onthouden voor volgende problemen!!
Fijne avond
Groetjes
Tanne

Hahaha. Nou Tanne, jij komt er ook nog wel.
Jij moest me laten zoeken naar die felicitaties ;)

Bedankt voor de link Gezina! Ik had het nooit gevonden :D

Tanne, kom nou even terug.
Vertel eens hoe die van Dale ingepakt was.
Was het een zip of rar?
Eerst scannen met je Antivirus en liefst ook met een AntiTrojan.
Vervolgens download je dan even Filzip (typ in met Google) Als je erom gevraagd wordt geef je Filzip het recht om alles te openen voor je. Aanvinken maar. Behalve zip. Die laat je open.
Zo blijft Windows 'uitpakken' ook nog intact.

Heeeeeeeee Elisa,

Had je nog niet genoeg van me??
Ik durf niets meer te doen met die Van Dale, hij kan blijven wachten op antwoord.......
Wat bedoel je hoe is tie ingepakt???
Het is een copietje, waarop staat
openen met WINRAR.
Wat mij betreft, hoeft het niet meer, of je moet me aan de hand nemen, vanavond heb ik wat langer de tijd...
Misschien tot straks.
Groet
Tanne

Als je weer kijkt............. Hier is je huiswerk :D
Typ www.Google.nl in en zoek naar Filzip.
Download het programma en zet het in een map die je Install noemt. Je zult wel meer gaan downloaden als je in Helpmij blijft komen ;)
Installeer het programma. (in de map Progr. Files op C:\)
Filzip vraagt welke files je wilt associeren. Je vinkt alles aan behalve zip. Dat vakje laat je open.
Zo hou je Windows manier van openen ook intakt.

Rechtsklik nu op dat file van Van Dale. Deze wil zo langzamerhand echt wel een antwoord van je ;)
Je krijgt nu een snelmenu te zien met daarin o.a. Filzip.
Klik op Filzip en kies voor 'extract to'
Je krijgt een menuutje en je zoekt daarin op de C:\ naar de map Program Files.
Ga op Program Files staan en maak vervolgens een nieuwe map.
Noem de map 'Van Dale woordenboek'
Nu kies je extract.
De Setup van Van Dale zit nu in zijn programma map.

Nu zoek je in die map van Van Dale naar setup.exe
Klik er op.
Nu gaat het programma zich pas echt installeren.
Let goed op waar Van Dale zichzelf wil zetten op de C:\
Het kan n.l. afwijken van de map die jij hebt gemaakt.
Klik dan rechts van die regel even op een vierkantje en
zoek de map op waarin jij Van Dale hebt staan. Oke.
Daar gaat ie!

Het lijkt heel veel werk maar het stelt niets voor. Het is normaal gesproken in een paar klikken gebeurt.
Wen er maar vast aan. :cool:

Ik moet vanavond weg, maar ik ga ermee aan de slag. Ik meld me weer zodra ik die Van Dale geinstalleerd heb, of er vragen over heb.
Tot gauw
groet
Tanne

Hallo Elisa

Daar ben ik weer.
Ben net bezig geweest die Filzip te downloaden, eerst kwam de vraag welke mirror.
Ik heb toen verder gezocht, ik moest een land kiezen en vervolgens de dichtstbijzijnde plaats....
Afijn de boel aangeklikt en krijg vervolgens het antwoord dat de server de download tegenhoudt vanwege veiligheid...
Ik vind het een teveel gedoe en laat het erbij.
Evengoed hartstikke bedankt voor de support en ik kom zeker weer bij je langs als ik weer stom ben bezig geweest.
Fijne avond
Groet
Tanne

Niet zo gauw opgeven! Dat doet internet explorer bij elke download. Het is de bedoeling dat mensen na gaan denken voordat ze het binnenhalen. Ik vind het zeer vervelend.

Klik op die creme balk bovenin en kies voor downloaden.

Hoi Elisa,

Nou jij bent ook een pitt bull.
Ok dan, neem me bij de hand!
Ik zit midden in een download van Filzip 2.01.
Nu krijg ik het volgende antwoord en snap er gelijk alweer de ballen van: "Select the Startmenu folder in which you wouldlike Setup to create the program's shortcuts then click Next."
Dan zie ik vervolgens een heleboel programmaatjes zoals Kazaa, bureau accessoires, enz. maar natuurlijk niet die Van Dale omdat die installatie niet gelukt was............ nou jij weer.
Mn haren beginnen alweer overeind te staan....
Tot zo
Groet
Tanne

:D :D :D Pitbull...........'t is wel een leuke.
Inderdaad ik vind het heel jammer als mensen door onwetendheid onzeker of angstig worden.
Als je het eenmaal begrijpt snap je later niet waar je je druk over hebt gemaakt.

Goed ik start Filzip. Kijken waar je zit.

Het is verwarrend dat 'browse' er bij staat.
Gewoon doorgaan. Er wordt daar gesproken over het menu onder start. Nou.......je ziet die Filzip direct onderaan staan als je klaar bent en ik heb niet het idee dat je al aan het organiseren van het startmenu toe bent ;)

Volgende: create a desktop icon (tenzij je Quick launch hebt, hier staan de iconen rechts van start)

Next\
Nu zie je waar Filzip het gaat installeren.
Je kunt nog terug om te corrigeren
Kijk goed dat Filzip op C:\Program files\Filzip staat.
De rest is niet belangrijk.

Nu ga ik niet verder want dan pakt mijn Filzip ook uit over de andere heen.
Je krijgt wat gewerk en even later krijg je de pagina voor je van de map met Filzip. Soms gebeurt dit niet.
Het is wel handig want je kunt dan eventueel nog een snelkoppeling aanmaken als het programma er niet om vroeg.

Nou, ik ben beniewd.

O ja, mocht je van Filzip de ned. vertaling willen hebben download dan even hieronder die bijlage.
Je kunt nu meteen het leren hoe je een zip uitpakt met Filzip.
Rechtsklikken op die zip en kiezen voor FilZip. Daarna kom je maar terug als je het niet snapt.

Laatst bewerkt:
Nou ik geloof dat er iets gelukt is...
Ik heb alle vinkjes aangevinkt, behalve "filzip encrypted achives (*fea)"
en op associate gedrukt, vervolgens krijg ik een schermpje met een werkbalk of statusbalk met groene icoontjes zoals file, edit, actions, options, extra's help.
En nu???
groet
Tanne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan