Dubbel overklokken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, is mogelijk. je hebt alleen wel een super koeler nodig natuurlijk.

De 9800 PRO is eigenlijk gewoon een XT op iets lagere snelheden.

Volgens mij heeft de 9800 PRO ook evenveel pipelines als de XT.

Ik weet het alleen niet 100 % zeker... (daat weet ik nooi)

Mijn 9800 SE heeft waarschijnlijk vergrendelde pipelines. Dus die ga ik eerst ontgrendelen.

En dan nog een XT? Is dat erg risicovol? Want je tweakt hem dan toch flink de lucht in...

Dat ligt natuurlijk ook aan je cooler.

Met zo'n stock koeler, kan je denk ik wel naar je kaartje zwaaien als je em zwaar gebruikt.

Overigens maakt de 9800 SE gebruik van dezelfde core als die van de PRO, dus why not?

Succes ermee,
Timothy

Oja: hou er wel rekening mee dat je garantie hierdoor vervalt..

Standaardcoolertje zit erop.

Moet je dan een speciale V-card cooler hebben?

En ik weet nog niet of ik het doe hoor...

Tja, je moet gewoon een grote koeler. Op bijv. tweakers.net is daar heel veel over te vinden...

is niet nodig... als je de r360core heb lukt het 100% zeker... dat is namelijk een XT core alleen die gebruiken ze ook voor de se/non pro/pro... dus flash hem naar pro en ga daarna met ati tool aan de gang voor xt speeds

Als je overclocked, heb je wel degelijk een goeie koeler nodig. Hoe harder je kaart moet werken, hoe heter ie wordt, hoe sneller ie doorbrandt. Daarom altijd verstandig om een goeie koeler erop te zetten, voordat het te laat is... :)

Nouja, zoals ik zei. Ik sloop liever niets :).

Het unlocken vd pipelines schijnt risicoloos te zijn daar je het ongedaan kan maken als de pipelines toch echt kapot blijken te zijn.

Dus dan heb je een Pro. We zullen eens zien :).

Stel dat je de kaart toch molt door het unlocken (dus nog niet het overklokken zeg maar) is zoiets te zien? Dus als je hem in een andere PC zet kan de PC zaak dan zeggen "ja ik denk dat 'ie kapot is" of wordt het een gevallatie "garantie vervallen".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan