dubbel xp op C ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.fransen

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Berichten
21
Bij de instalatie op (uiteraard) de c schijf liep bij het instaleren op ongeveer de helft van het instalatiepakket xp vast. De computer met de resetknop uit en aangezet en xp opnieuw geinstaleerd.
Nu ging het wel goed maar ik dacht dat alles wel overschreven zou worden maar nu heb ik de keuze ( bij het opstarten ) van xp of xp. Een bootscherm van xp op 1 harde schijfpartitie.
Wie van jullie weet hoe ik dit kan oplossen.
Ik durf n.l niet zomaar bestanden weg te gooien omdat het allemaal wel van hetzelfde besturingssysteem is.
Met vriendelijke groeten,
René:D
 
je kan je alles formatteren wanneer je xp installeerd. Dit heb je waarschijnlijk overgeslagen.

Stop je xp cd erin, dan krijg je verschillende schermen of je je schijf ook wilt formatteren, doe dit. Dan moet je kiezen voor NTFS

Nu wordt je hele schijf geleegd en wordt er op een mooie schone schijf xp geinstalleerd.
 
Of msconfig in je uitvoeren opstarten en je boot.ini aanpassen, want daar staan er nu 2.

Mocht je 2 windows installaties op je C: schijf hebben, dan bovenstaande van mijn buurman doen.
 
Waarom meteen moet je kiezen voor NTFS. Ik heb ook Me er op staan en kan zo de xp-partitie bewerken en problemen oplossen, bv een map die zich onder xp niet laat verwijderen.
 
Van het formateren wist ik maar ik hoop dat de optie met msconfig ook helpt.
Bedankt voor de snelle reactie weer ..........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan