dubbele aanhalingstekens voorkomen met opslaan .csv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos the Boss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2010
Ik ben al aan het zoeken maar kan niets vinden. Ik heb een Excel bestand met 7 rijen gevuld. Dit moet ik opslaan als een .csv bestand. Als ik hier een oplossing voor heb zal ik dit met een macro een paar duizend keer moeten herhalen. Die macro die heb ik maar de laatste stap geeft mij een probleem

Het opslaan als .csv gaat goed echter de eerste regel geeft in het .csv bestand een probleem.

In de eerste cel van Excel staat dit:

<gml:Polygon xmlns:gml="http://www.opengis.net/gml" srsName="urn:ogc:def:crs:EPSG::28992" srsDimension="2">

In het tekst bestand worden er " toegevoegd, in de eerste regel staat dan:

"<gml:Polygon xmlns:gml=""http://www.opengis.net/gml"" srsName=""urn:ogc:def:crs:EPSG::28992"" srsDimension=""2"">"

Die toegevoegde aanhalingstekens moet ik er niet in hebben maar ik krijg er geen grip op.
Het bijgevoegde bestand is zoals het steed opgeslagen moet worden.

Ik gebruik de meest recente versie van Excel365
Wie kan mij aan de juiste oplossing helpen?

Groet,

Jos

Bijlagen

Je macro zit niet in het bestand, maar dit zal het wel doen:
Code:
Sub Blad1CSV()
    CSV = FreeFile()
    With Sheets("Blad1")
        Open ThisWorkbook.Path & "\Blad1.csv" For Output As #CSV
        For i = 1 To .UsedRange.Rows.Count
            Print #CSV, .Cells(i, 1)
        Next i
        Close #CSV
    End With
End Sub

Al is er weinig "csv" aan maar 1 kolom ;)

Laatst bewerkt:
Hier ben ik een heel stuk mee geholpen

Hoi Edmoor,

Het basis bestand bevat ongeveer 3000 regels en daar heb ik de macro inzitten. Er worden eerst allerlei bewerkingen uitgevoerd en vervolgens naar een op te slaan nieuw tussenbestand gekopieerd vandaar dat de macro hier niet in zat. Ik moet van elke regel een bestand maken. De ontvanger heeft aangegeven dat het in een csv moet dus dan doe ik dat. Je hebt volkomen gelijk dat er zeer weinig komma's in zitten.
Zoals jij de macro hebt gemaakt gaat het helemaal goed. Ik ga hem nu nog in mijn bestaande macro opnemen en hoop dat dan alles goed komt.
Mocht ik nog ergens tegenaan lopen dan zal ik graag mijn vraag opvolgend op deze vraag stellen en daarom wacht ik nog even et het afsluiten van dit draadje.

Bedankt,
Jos

Hoi Edmoor,

Het basis bestand bevat ongeveer 3000 regels en daar heb ik de macro inzitten. Er worden eerst allerlei bewerkingen uitgevoerd en vervolgens naar een op te slaan nieuw tussenbestand gekopieerd vandaar dat de macro hier niet in zat. Ik moet van elke regel een bestand maken. De ontvanger heeft aangegeven dat het in een csv moet dus dan doe ik dat. Je hebt volkomen gelijk dat er zeer weinig komma's in zitten.
Zoals jij de macro hebt gemaakt gaat het helemaal goed. Ik ga hem nu nog in mijn bestaande macro opnemen en hoop dat dan alles goed komt.
Mocht ik nog ergens tegenaan lopen dan zal ik graag mijn vraag opvolgend op deze vraag stellen en daarom wacht ik nog even et het afsluiten van dit draadje.

Bedankt,
Jos

Ik heb het samengevoegd met de bestaande macro en het werkt perfect.
Bedankt voor de snelle goedwerkende oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan