• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele Als-formule met Max?

Status
Niet open voor verdere reacties.

apanatska

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Excelbestand als volgt ingedeeld:

Kolom A Kolom B Kolom C
Lidnummer Team Euro
1 (Lidnummer) Team 1 10
1 (Lidnummer) Team 2 15

Een lid kan in meerdere teams punten behalen (maximaal 5 teams).
Ik zoek naar een formule als uitkomst het team geeft waarin het lidnummer het meest punten heeft behaald.
In bovenstaand geval moet er dus als uitkomst team 2 voor lidnummer 1 komen.

Excelbestand heeft 900 regels. Ik heb echter al een lijst gefilterd met 1 regel voor elk lidnummer.
Totaal zijn er ongeveer 320 leden.
Zelf zat ik te denken aan een (Dubbele)-Als formule in combinatie met een Max formule.

Met een matrixformule:
Code:
=INDEX(B:B;VERGELIJKEN(MAX(ALS(A:A=1;C:C));C:C;0))
dus afsluiten met ctrl-shift-enter

Bijlagen

Zie bestand dat ik hierboven heb geupload (is ander bestand dan van Robdgr), ga achterin de formule staan (in cel d10) en druk op control-shift-enter (tegelijkertijd), maar het resultaat blijft hetzelfde (#getal).

Werk nu op een andere pc dan vanmiddag, en heb ook bij de 1e pc deze bovenstaande handelingen uitgevoerd op dezelfde wijze met helaas hetzelfde resultaat (#getal).

Extra opmerking, ik heb ongeveer 230 unieke leden waarbij ik voor elk wil uitrekenen in welk team ze het hoogst scoren. Moet ik dan straks (als alles werkt) elke formule afsluiten met control-shift-enter?

Ben benieuwd.

Je moet in de formulebalk gaan staan en daar op de drie toetsen drukken. In je voorbeeld krijg ik daarmee het gewenste resultaat.

Als de formule in een cel staat kun je gewoon naar beneden doorkopieren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan