• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele ALS-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gonish

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Beste Helpers!

:thumb:zoals te zien in het voorbeeldbestand heb ik een tel-systeempje nagemaakt (dit is een kleinere versie van het origineel)

nu is het de bedoeling dat de telling alleen plaatsvind over een gedeelte van het bestand (dus bij courant j / n / x )
dus ik wil instellen of hij alles telt van j / n / x, en dan zo dat als ik op 1 plek die j / n / x verander hij het in alle formules veranderd.
dus als ik alleen de artikelen met een j wil tellen, dat ik kan wisselen tussen j / n / x zonder het in elke formule te veranderen..

=AANTAL.ALS(INDIRECT("Blad1!b4:b"&AANTALARG(Blad1!B:B)+2);0)
=AANTAL.LEGE.CELLEN(INDIRECT("Blad1!b3:b"&AANTALARG(Blad1!B:B)+2))

die codes gebruik ik, ik heb al geprobeerd en dubbele ALS-functie te doen maar die mislukte hele tijd..

vandaar dit berichtje.

alvast bedankt voor het lezen

Bijlagen

Gonish

Probeer het eens met Som.als.

Code:
=SOM.ALS($F$4:$F$19;$A$22;C4:C19)

Bijlagen

=SOMPRODUCT(--(Blad1!F4:F19="j");--(Blad1!C4:C19=""))

Dit telt alle leggen cellen in de kolom C als in dezelfde rij in kolom F een j staat

bedankt voor jullie snelle reacties,

maar ik heb het verkeerd uitgelegd zie ik :rolleyes:

het is de bedoeling om de cellen te tellen die leeg zijn, of die een '0' bevatten..

zie blad 2 daarvoor, daar heb ik mijn formules en alles ingezet..

nu wil ik dus de functie of het vlakje een j / n / x bevat toevoegen maar dat lukt dus niet..

in elk geval, bekijk blad 2 ook daar staan de formules en wil ik de functie aan toevoegen om te kunnen bepalen of ik de courant : j / n / x wil meten :-)

bedankt voor jullie snelle reacties,

maar ik heb het verkeerd uitgelegd zie ik :rolleyes:

het is de bedoeling om de cellen te tellen die leeg zijn, of die een '0' bevatten..

zie blad 2 daarvoor, daar heb ik mijn formules en alles ingezet..

nu wil ik dus de functie of het vlakje een j / n / x bevat toevoegen maar dat lukt dus niet..

in elk geval, bekijk blad 2 ook daar staan de formules en wil ik de functie aan toevoegen om te kunnen bepalen of ik de courant : j / n / x wil meten :-)

In dit geval

=SOMPRODUCT(--(Blad1!F4:F19="j");--(Blad1!C4:C19=0))

telt zowel de lege als de cellen die 0 bevatten.

Ik snap alleen niet goed de rest van ej vraag dan. Leg eens dieper uit wat je zoekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan