• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele array met variabele grootte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gier77

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2014
Ik wil een array vullen met gegevens die in een excel blad staan. Ik heb de volgende Array hiervoor gedefinieerd.

Dim Temp_Gegevens(1 To 50, 1 To 50) As String

Het vullen van de array met de gegevens gaat goed. Dat is me gelukt. De hoeveelheid gegevens die ik in de array stop is echter variabel en niet altijd 50. Dit is afhankelijk van het aantal gebruikte rijen en kolommen in excel. Kan ik deze waarde variabel maken?

Waarom geen klasse-array?

Code:
Dim va As Range
    Set va = Range("A1").CurrentRegion

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik ben een behoorlijke vba noob en ik heb geen idee wat je hiermee bedoeld. Kun je dit wellicht toelichten?

Een klasse array is een array van gegevens die in een klasse variabele staan.

Kijkend naar mijn voorbeeld:
Code:
Sub KlasseArray()
Dim va As Range
    Set va = Range("A1").CurrentRegion

End Sub
va krijgt de waardes van de cellen die verbonden zijn met cel A1.
Met andere woorden: Stel dat de cellen A1 t/m DD100 bij elkaar horen, dan krijgt va de waardes van dat bereik.

Maar als je jezelf als een VBA noob beschouwt, zou ik niet met arrays beginnen. Dat komt later wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

In een keer:

Code:
Temp_Gegevens=range("A1").currentregion

De grootte van de array komt nu automatisch overeen met het gebied waarin cell A1 ligt.
De array is nu ook in 1 keer gevuld met alle gegevens uit dit gebied.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Het is gelukt met behulp van de tips!

Graag nog de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan