Dubbele bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Berichten
754
Hartelijk dank Boeing 737.

Ik heb een eenvoudige herinstallatie van XP gedaan, zonder formatteren, omdat ik geen mogelijkheid heb om al mijn data te backuppen. Ik heb een prinstscreens van treeSize toegevoegd, die de bestandsstructuur op C: weergeeft. Zoals je zziet zijn de directory Propriétaire (ik heb een franse Windows) en Default User ongeveer gelijk, behalve Aplication Data. Dit is dus gebeurt bij het opnieuw installeren. Ik heb nu weinig vrije ruimte dus wil graag in ieder geval "Mes Documents" onder Default User wissen. Zou dat kunnen zonder problemen?
 

Bijlagen

  • TreeSize2.jpg
    TreeSize2.jpg
    89,3 KB · Weergaven: 39
Zoals je zziet zijn de directory Propriétaire (ik heb een franse Windows) en Default User ongeveer gelijk, behalve Aplication Data.
Dat is in elke Windows XP zo. Het betekent alleen maar een verdubbeling van de verwijzingen. Daardoor heeft een Gastaccount bijvoorbeeld wel toegang tot dezelfde documenten, etc. (Tenzij natuurlijk per onderdeel beperkte rechten zijn toegekend.) Ik heb mijn structuur hieronder gezet. Ik heb Mijn documenten op mijn D-volume gezet, dan heb ik minder die back-up problemen. De vermindering van die vrije ruimte moet je ergens anders zoeken. Heb je de setup gestart vanuit Windows XP? Want dan krijg je een venster met de keus voor een Update. Of heb je opgestart vanaf de CD en toen gekozen voor het bijwerken van de bestaande Windows XP?

Documents and Settings.
 
De directory structuur is altijd aanwezig, dat weet ik, maar vóór de herinstallatie was "Mes Documents" onder "Default User" vrijwel leeg.
Ik heb opnieuw geïnstalleerd door tijdens het starten op F10 te drukken en daarna te kiezen voor een standaard installatie vanaf mij harddisk 'D:partitie) waarbij gegevens bewaard blijven, maar alle configuraties etc. opnieuw moeten worden gedaan.
 
(...) maar vóór de herinstallatie was "Mes Documents" onder "Default User" vrijwel leeg.(...) een standaard installatie vanaf mij harddisk 'D:partitie)
Ik begrijp hieruit dat je de installatiebestanden van Windows XP op je D-volume hebt staan? Heb je een merk-PC?
Als "Mes documents" onder "Default user" eerst leeg was, kun je je afvragen of dat niet incorrect was. Want het gaat om verwijzingen naar "Mes document," geen daadwerkelijke verdubbeling, ook al lijkt dat zo. De inhoud van "Mes documents" onder "Default user" verwijderen is volgens mij geen goed idee. Voor je het weet blijken die documenten dan helemaal niet meer te benaderen.
Misschien heeft iemand anders hier op Helpmij daarover een ander idee.

NB: Was er een speciale reden om tot herinstallatie over te gaan?
 
Laatst bewerkt:
Na een herinstallatie van XP bleek de vrije ruimte op mijn harde schijf opeens gehalveerd. Wat blijkt: mijn bestanden onder "Documents and settings etc." bevinden zich zowel in de oorspronkelijke directory als in "Default User"
Ik neem aan dat dat gebeurt "voor alle zekerheid" en dat ik ze dus gewoon kan wissen. Of niet?
 
ik neem aan dat de map "default user" in de document and settings map bevind?
 
In C:\Documents and Settings bevinden zich een aantal accounts: Administrator, All users, Default user, Jouwnaam, Gast (als dat account is geactiveerd), LocalService en NetworkService. Ik zou zeker in die accounts niet gaan zitten "rommelen". Tenzij je er absoluut van overtuigd bent, dat die vermindering van de vrije ruimte op je harde schijf alleen daardoor verklaard kan worden.

Hoe is die herinstallatie van Windows XP gebeurd?
Heb je in de Setup aangegeven dat dat er een nieuwe installatie moest plaatsvinden op het volume nummer 1 waar de "oude' Windows XP zich op dat moment bevond?
Ben je toen akkoord moeten gaan met het formatteren van dat volume?

Want anders ben ik bang dat je misschien "naast" je oude Windows XP hebt geinstalleerd.
Staan in C:\Documents and Settings soms de door mij genoemde accounts dubbel, maar dan telkens één met de toevoeging .WINDOWS?
Bijvoorbeeld Defailt user.WINDOWS ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Compaq, waar dus de systeembestanden in een D:partitie staan. Ik betwijfel overigens dat de bestanden onder "Default User" slechts verwijzingen zouden moeten zijn. Bij mij bestonden die vroeger niet en ze hebben nu exact dezelfde grootte als die onder "Gebruiker" (zie de bijlage TreeSize hiervoor). Ik zal ook eens bij Compaq en Microsoft informeren, misschien dat ik daar verder kom.
De reden van de herinstallatie was dat ik met OE geen bestanden meer kon meesturen waar in de bestandsnaam of directory een diacritisch teken voorkomt; lastig met een franse Windows, waar het stikt van de é's en à's. Dat probleem is nu opgelost, dus het had wèl zin.
 
Ik betwijfel overigens dat de bestanden onder "Default User" slechts verwijzingen zouden moeten zijn.
Ik betwijfel het inmiddels ook. Zoals ik zei, ik heb Mijn documenten op de voorgeschreven wijze verplaatst naar mijn D-volume (partitie op harde schijf). Ik ben even met een Gast-account gaan inloggen, maar daar kreeg ik in Mijn documenten uitsluitend de gedeelde voorbeeldbestanden te zien in Mijn afbeeldingen en Mijn muziek.
Maar desondanks durf ik er geen uitspraak over te doen of Mes documents onder Default user zo zonder meer verwijderd kunnen worden. Ik heb te vaak gezien dat in vergelijkbare gevallen de accounts "verminkt" raakten. Ik hoop dat je ergens een goed advies zult krijgen.
 
Op advies van de leverancier heb ik in de safe mode, als beheerder, alle bestanden in Default User gewist en vervolgens de prullenbak geleegd. Ik heb weer ruimte op mijn harddisk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan