dubbele boot.ini! Ik wil er 1 verwijderen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Hoi allen.
Kort samengevat.
Tijdens een opstart de melding cmos fout o.i.d. en ook een melding van ntldr is missing. Ik vermoed dat door een lage batterijspanning (batterij inmiddels vervangen waarna de melding weg was) de ntldr corrupt is geraakt. Na veel gerotzooi in de bios (toetsenbord wilde niet meer etc.) heb ik inmiddels alles weer voor elkaar. Bootfix en bootmdr etc. en na gewoon uitproberen heb ik nu nog 1 vraag openstaan. Tijdens de opstart kan ik nu kiezen uit 2 boot.ini . Ik kies voor de bovenste en ga er dan maar gelijk van uit dat de onderste weg kan. Is dat zo en zo ja, hoe doe ik dat. Bijgevoegd een foto van het opstartscherm. Die met het blokje er voor is de juiste.
m_IMG_9964.jpg
Doei, Dump.
P.s. Mocht alles fout gaan. Geen probleem. Installeer ik alles opnieuw.
Windows XP.

Hallo Dump.

Het lijkt er wel op dat er ooit twee xp systemen op hebben gestaan bijvoorbeeld xp home en xp pro. Maar ja dan blijft de vraag nog, vanwaar komt die boot.ini dan vandaan.

Maar dan kan volgens mij die ene die jij bedoeld gewoon weg. :(

Vrij simpel & netjes te doen als volgt:

Meld je aan als Beheerder, RMK Deze computer, Eigenschappen, tabblad Geavanceerd, Opstart- en herstelinstellingen, Instellingen.
In de lijst Standaardbesturingssysteem zet je dan de onderste, die er als de goede niet lege uitziet, bovenaan, Toepassen.
Ddan klik je op Bewerken.

Even ter voorbeeld mijn boot.ini:
Code:
[boot loader]
timeout=7
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptOut
C:\CMDCONS\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Herstelconsole" /cmdcons
Daar haal je dan in Kladblok de onderste regel, in het voorbeeld "C:\CMDCONS\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Herstelconsole" /cmdcons" weg.
Klik Bestand, Opslaan.
Toepassen, OK.

Je kan eerst even de originele tekst in je boot.ini even kopieren & in kladblok plakken, Opslaan als... Opslaan als bestandstype, Alle bestanden (*.*), & dan bv. boot.bak.

Hartelijk dank voor de oplossing. In mijn geval heb ik degene met naam verwijderd (windows had ooit zelf deze mooie naam er aan gegeven) en ik heb de naamloze laten staan.(In de dos omgeving durfde ik niets in te vullen op het moment dat het nodig was)
Bedankt. Doei, Dump.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan