dubbele checkbox op 2 verschillende tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

klablabla

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Wat ik graag wil is dat als gebruiker X is ingelogt en hij behoort tot een bepaalde groep.
Dan wil ik acties maken in een andere tabel. Waar een Checkbox komt of ze tot die groep behoren.

opbouw:
TblLoginnamen (mensen logen in dmv zelf gemaakt form)
inlognamen (kolom in de tabel tblloginnamen)
huidigigebruiker() (dan weet ik wie er ingelogt is)
TLcheck (kolom in de tabel als deze aan staat behoort hij tot die groep)

sql stuk om te kijken of de persoon acties heeft:
SELECT tblOverlegActies.*
FROM tblOverlegActies
WHERE (((tblOverlegActies.actiehouder)=HuidigeGebruiker()) AND ((tblOverlegActies.gereedJN) Is Null Or (tblOverlegActies.gereedJN)=0));

Nu heb ik in tblOverlegActies een extra checkbox gemaakt. TLcheck.

Wat ik dus wil:

Als huidigegebruiker = X en in tblloginnamen is TLcheck = -1
dan moet hij de volgende SQL (query) doen

SELECT tblOverlegActies.*
FROM tblOverlegActies
WHERE (((tblOverlegActies.gereedJN)=0) AND ((tblOverlegActies.Actiestlsop)=-1));

Geen idee wat je wilt; ik zie twee queries die op dezelfde tabel werken (tblOverlegActies) met verschillende criteria. Kun je die niet combineren, door in je eerste criterium de nieuwe voorwaarde toe te voegen?

Ik wil inderdaad 2 query's op 1 tabel uitoefen met allebei andere voorwaarden. Als ik dit combineer lukt het niet.

Wat een andere oplossing is

If HuidigeGebruiker = "user1" Or HuidigeGebruiker = "user2" Or HuidigeGebruiker = "user3" _
Or HuidigeGebruiker = "user4" Or HuidigeGebruiker = "user5" Then

If DCount("*", "QryOverlegActies-tl") > 0 Then
DoCmd.OpenReport "RptOverlegActies-tl", acViewPreview
End If

End If

Het nadeel van deze oplossing is dat ik weer een extra repport krijg.
Wat ik dus wil is wat hierboven staat in 1 query.
Daarom had ik in de tblloginnamen een extra kolom gemaakt TLCHECK.
Maar ik kom daar niet uit. vandaar de vraag.

Dit helpt mij niet heel erg veel meer; je wilt blijkbaar een rapport beschikbaar stellen aan een selecte groep gebruikers. Mijn gok is dan dat je daar dat selectievakje voor wilt gebruiken? Dan is het toch gewoon

Code:
If TLcheck = True Then
    If DCount("*", "QryOverlegActies-tl") > 0 Then DoCmd.OpenReport "RptOverlegActies-tl", acViewPreview
End If

Nog een extra verzoekje: kun je de volgende keer je code opmaken met de Code knop (knop #)?

Hoe jij het nu uitlegt werkt nu ook zoals ik het heb.

Wat ik graag zou willen is, dat het in een query staat. Zodat ik een subrapport bij de het huidige rapport kan plakken.
Het huidige rapport kijkt alleen naar de gebruikersnaam.
Wat ik dus wil is een actie aan een groep gebruikers laten zien.

Kwestie van de query van het subrapport uitbreiden en de juiste tabel(len) er aan toevoegen en een criterium op het selectieveld, lijkt mij. Ik zie eerlijk gezegd niet wat een extra losse query in deze zou moeten doen. Hooguit zou je een subquery kunnen gebruiken als criterium op het veld Gebruiker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan