• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Dubbele diensten" weergeven in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc651

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Hallo,
In bijgevoegd bestand staat in Sheet 'Januari' de kolommen AG7 en AH7 open.
Hierin staat een dubbel dienst. Dus iemand die op dezelfde dag op 2 locaties heeft gewerkt.
De kleuren voor deze diensten zijn verschillend.

In sheet 'ORT' zijn Rij 20 en 21 geopend.
In cel L21 zou nu 'Muts' moeten staan, en in K21 zou '3' moeten staan.
Ik kan de fout niet ontdekken.

Heeft iemand een idee?

Bekijk bijlage ORTKleur.xlsm

Geen idee hoe jouw functie werkt, zie wel dat je met samengevoegde cellen werkt, dat geeft heel vaak grote problemen in VBA

Je zoekfunctie vindt alleen de eerste kolom die een overeenkomende datum heeft met de waarde van het argument D. Dus krijg je telkens dezelfde waarde terug voor de combinatie naam en datum.

Overigens denk ik dat je het je erg lastig aan het maken bent met het rekenen op kleur. Excel is daar nou eenmaal niet zo geschikt voor. En bereiken gebruiken in een user-defined functie in VBA die niet als argument zijn doorgegeven is echt niet aan te raden. Excel weet dan niet meer wanneer de functie dient te worden berekend.

Heus wel mogelijk. Alleen zal je je functie moeten aanpassen zodat deze ook het tijdsvak meeneemt. Ik vraag mij echter af of deze indeling en methode wel zo handig is. Neem bijvoorbeeld werkblad ORT. De indeling met om en om verborgen rijen is niet bepaald handig qua onderhoud, met formules die je niet eenvoudig kunt kopieren.
Iets soortgelijks geldt voor de kolommen op rij 6 van de maandbladen. Hoe komt het trouwens dat 1 januari ineens vier kolommen beslaat terwijl de rest van de dagen er twee hebben?

En het opzoeken op basis van kleur is traaaaaaaaaag. En je kan ook bij invoer de kleurkeuze niet afdwingen zoals je met gegevensvalidatie wel kunt.

Het gehele probleem komt doordat je teveel vorm en functie combineert. Het is beter om gegevens en mooie representatie van elkaar gescheiden te houden. Dus gegevens in een vrij simpele, platte vertikale tabel, met koppen als:

Datum Begin tijd Eind tijd Naam Project(of activiteit)

jkpieterse,
Het bestand is voor een inval-poule.
Het hele idee er achter is dat er een acceptabele printversie van het geheel moet zijn.
De dubbele kolommen bij de maandsheets, en dubbele rijen op het ORTsheet is omdat er mensen zijn die dezelfde dag op verschillende locaties werken.
Elke locatie heeft een andere kostenplaats.
Om het de de coördinator en de mensen die invallers nodig hebben makkelijk te maken heb ik voor de kleuren gekozen.
Dan zien ze in een oogopslag wie er waar werkt en wie er beschikbaar is.

Het trage maakt niet zoveel uit, zolang het maar werkt.
Wij werken hier ook veel met kleine schrmen dus moet het allemaal zo compact mogelijk zijn.

Het probleem is ook dat de invallers zelf hun diensten in moeten vullen.
Veel ervan zijn digibeet, dus probeer ik het zo makkelijk mogelijk te maken voor hen.

Het format van het ORT-sheet is bindend schijnbaar, dat mag ik niet veranderen.

Iemand die het wil proberen?
Het lukt mij in ieder geval niet.
Mijn VBA is veel te beperkt voor zoiets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan