• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele filter in verschillende gegevensreeksen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berghum

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2020
Ik heb een document (zie bijlage bij dit bericht) die anderen kunnen openen(let op; allen zijn fictieve personen). Zij zien dan een lay-out zoals weergegeven in ''BASIS''.
In deze ''BASIS'' kunnen zij allerlei opmerkingen plaatsen in het gele gebied, in het voorbeeld een 2-tal opmerkingen gemaakt door ''stefan'' en ''mike''.
In de basis is rij 9 voorzien van document eigenaars. Dit zijn in dit geval 'Erik', 'Piet' en 'Klaas'. Zij zijn de personen die het niet gearceerde gebied 'witte gebied' kunnen en mogen vullen.
Wanneer er door een ander 'Stefan' of 'Mike' en opmerking geplaatst wordt dan heeft die opmerking betrekking op een document waar erik, piet of klaas mogelijk documenteigenaar van zijn en er dus iets mee moeten.

IN praktijk is de opmerkingenlijst vrij lang en moeten erik, piet en klaas eenvoudig kunnen filteren.
Zij moeten A) kunnen herleiden welke documenten allen van hen zijn, dit moet dan gelijk naast elkaar weergegeven worden zonder lege cellen (zie ''Werking van [FILTER 1]'')
en B) zij moeten kunnen zien op welke documenten waarvan zij eigenaar zijn de opmerkingen van toepassing zijn. Daar zullen zij een 'X' plaatsen, zie ook het voorbeeld blad.

Iemand enig idee hoe ik [FILTER 1] en [FILTER 2] kan bouwen?

Groeten Berghum

Bijlagen

Beste JV,

Dit is wel een deel van de oplossing, er schorten nog een 2-tal zaken in.
1. De cel waar je een naam in moet voeren moet eigen een filter zijn waar je uit een bepaald bereik kunt kiezen. Dit bereik kan dan wel in verborgen cellen staan en bevat dan álle documenteigenaren dus in het voorbeeld Erik, Klaas en Piet.
2. Filter 2 werkt nog niet, de documenten springen nu mooi mee, dus je kunt nu al zien welke documenten horen bij welke persoon. Echter; een opmerking in de basis heeft betrekking op een bepaald document. Nu blijven in de ''Werking van FILTER 1'' en ''Werking van FILTER 2'' de kruisjes altijd op dezelfde positie staan terwijl die dus eigenlijk bij het document horen. Ook wil ik daar op kunnen filteren zodat een persoon die je filtert uit opmerking 1 een 2e filter heeft om al zijn of haar kruisjes te zien om zo te kunnen zien met welk document hij of zij wat moet doen.

Heeft u hier ook een oplossing voor?

Groeten Berghum

Zo? Ik heb alleen bij filter 2 laten zien hoe ik het met de kruisjes heb gedaan. Daarna kun je die zelf nadoen

Bijlagen

Beste JV,

Ja, dit is inderdaad de juiste werking van filter 2. Super, bedankt voor deze oplossing!
Nu schiet mij wel een extra vraag te binnen; eigenlijk zou er ook een andere filter in moeten zitten( een losse filter naast deze ) waar je kunt kiezen uit alle namen.
Je krijgt dan de namen naar voren en welke documenten daarbij horen. De kruisjes moeten dan meespringen alleen dan moeten ook de documenten zichtbaar worden voor die persoon waar geen kruisje bij staat.

Hoor graag of hier mogelijkheden voor zijn!

Groeten Berghum

Ik weet niet hoe je het voor je ziet en in welke cellen de gegevens moeten komen te staan.

Beste JV,

Excuses voor mijn late reactie, ik heb het even laten bezinken om tot een (hopelijk) completere vraagstelling te komen.

Cel F23 moet een filter worden uit een bepaald bereik, in dit voorbeeld F29 tot en met F31.
Als je filter van cel F23 gebruik dan worden de documenten mét een kruisje zichtbaar in het naastgelegen bereik I23 tot en met U26.

Cel G23 is een filter in hetzelfde bereik als de filter van F23, dus in dit voorbeeld F29 tot en met F31.
Echter; wanneer je cel G23 filtert op een bepaalde naam dan worden álle documenten van die persoon zichtbaar in het bereik I23 tot en met U26, dus ook die documenten mét een kruisje.
Let op: in alle filters moet ook weer de mogelijkheid zitten om álle namen met alle documenten op de originele plek te weergeven.

Is het daarnaast ook mogelijk dat, wanneer ik in de kolom E een prio 1, 2 of 3 aangeef de achtergrond van het kruisje geel, oranje of rood wordt?
Wanneer ik de prio op 1 zet wordt de cel waar ik een kruisje in zet geel. Prio 2 = oranje en prio 3 is rood.
Als voorbeeld; cel E26 is gevuld met een prio 3. Cel I26 zou dan rood op moeten kleuren omdat ik daar een kruisje in heb gezet.

Graag hoor ik van u.

Groeten Berghum

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan