Dubbele foto's verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolfkunst

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Beste mensen, ik heb in een jaar of 10 een aantal digitale camera's versleten. Ik heb dus behoorlijk wat foto's. Nu ben ik in het verleden niet altijd even netjes geweest met het verplaatsen van de foto's van het geheugenkaartje naar de hardeschijf, en er stond dus overal wat. Nu heb ik sinds een tijdje een NAS met voldoende schijfruimte en ik heb alle foto's verplaatst van alle pc's, telefoons, geheugenkaartjes naar de NAS.

Nu komt dus het probleem. Het betreft 29,3GB aan foto's en het zijn bijna 10.000 bestanden. Nogal veel dus.

Normaal gesproken zet ik op de camera de nummering op oneindig, dus dat hij, ook al maak ik het kaartje leeg, hij lekker doortelt. Nu had ik in het verleden een camera die niet meer dan 2000 foto's achter elkaar kon maken en daarna begon hij opnieuw met tellen, je raad het al. Ik heb diverse foto's die niet gelijk zijn, maar wel dezelfde naam dragen.

Nu de vraag:

Is er een programma wat keurig voor mij gaat uitzoeken welke foto's dubbel zijn en welke niet? Op Google vind ik wel wat, maar dat vergt nog steeds een heleboel handwerk.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan