• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbele gestapelde 3D-kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevenlauwereins

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2015
In Excel is het mogelijk gegevens op elkaar weer te geven (gestapelde kolom) en achter elkaar (3D), maar is een combinatie van beide ook mogelijk?

In bijlage een tabel om mijn vraag te verduidelijken. Ik wil de gegevens van Jan, Piet, Joris en Korneel op elkaar, de verschillende jaren naast elkaar (voorgaande kan met een eenvoudige gestapelde kolom) en dan wil ik de gegevens van Gent en Antwerpen nog eens achter elkaar.
Kan dat?

Bekijk bijlage vraagExcel.xlsx

Selecteer het gehele bereik met gegevens G4:O10 en kies invoegen, aanbevolen grafieken en kies gewoon de eerste. 3D garfieken zijn een heel slechte manier om gegevens weer te geven.

Selecteer het gehele bereik met gegevens G4:O10 en kies invoegen, aanbevolen grafieken en kies gewoon de eerste. 3D garfieken zijn een heel slechte manier om gegevens weer te geven.

Of iets een goede of slechte manier is om gegevens weer te geven, zal ik zelf wel uitmaken. Gelieve dus enkel te reageren met een antwoord op mijn vraag, niet met een mening die ik niet vraag.

Ik vind het anders wel prettig, als mensen een beetje meedenken wanneer ik iets vraag. Zeker als een expert op een bepaalde vraag reageert hoop ik dat ik meer krijg dan alleen een antwoord op mijn vraag. En vooral als het gevraagde ingaat tegen wat gezien wordt als "best practise".
3D grafieken zijn op zijn best moeilijk af te lezen en op zijn slechtst misleidend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan