• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele getallen automatisch verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExelHenk

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Beste Excel experts,

Ik ben bezig met een database. In deze database staan veel dubbele nummers in dezelfde kolom. Nu is het mijn bedoeling dat de kolom met de dubbele nummers (kolom A in Blad 1) wordt gekopieerd naar Kolom A in blad 2. Dit is geen probleem alleen nu wil ik graag dat in blad 2 de dubbele nummers er automatisch verwijderd worden zonder verder iets te hoeven doen. Is dit mogelijk en zo ja, hoe?

In de bijlage heb ik een versimpeld voorbeeld weergegeven.

Alvast bedankt!

Bijlagen

In excel 2007 kun je dubbele waarden verwijderen, maar ik weet niet of dat in 2003 ook kan.

Goede formule!! Dankjewel Warme bakkertje:)
Ik ga de vraag op opgelost zetten!

Groetjes, ExelHenk

Te vroeg gejuicht.. Als ik het bereik van de formule aanpas (meer cellen uit blad1) en hem wil doortrekken worden alle cellen leeg. Weet u hoe dit mogelijk is?

Gr

Kijk even of je wel alle bereiken hebt aangepast:
Code:
=ALS(ISNB(VERGELIJKEN(0; AANTAL.ALS($A$1:$A1;Blad1![COLOR="blue"]$A$1:$A$24[/COLOR]);0));"";INDEX(Blad1![COLOR="blue"]$A$1:$A$24[/COLOR];VERGELIJKEN(0;AANTAL.ALS($A$1:$A1;Blad1![COLOR="blue"]$A$1:$A$24[/COLOR]);0)))
Succes,

Matrixformule >> Bevestigen met Ctrl-Shift-Enter ipv Enter

Dat met Ctrl-Shift-Enter ging fout. Bedankt. De vraag is nu wel opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan