dubbele harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

MasterGio

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
Hoi... ik had een vraagje... ik heb 2 harddeschijven met op de ene xp en de andere 2000... En ik wil dat als die pc aangaat... dat je kan kiezen uit xp op de 1ne disk en 2000 op de andere... moet ik dan bijde schijven op cable select doen????

Nee, je kunt een duo-boot (software) gebruiken die je laat kiezen.
Normaal installeer je eerst xp en daarna win 2000.
Als het goed is, en je installeerd ze beiden op een andere partitie, dan krijg je bij een boot automatisch de vraag welk o.s. je wilt starten.

ja oke...:p ... maar dit ik wil dat je kan kiezen welke harddisk je laat booten :p....want die 2 windows zitten op 2 verschillende hardeschijven

Dat is precies wat Paul-RT zegt. Je krijgt bij de installatie het tweede OS automatisch een boot-menu in je maag gesplist waarmee je die keuze kan maken.

FF een vraagje, is dat ook zo als ik de xp-hdd in mn bios als primary boot heb staan en de 2000hdd als tweede??
Of boot die dan gewoon via xp?

Hij boot via boot.ini, vanuit daar wordt bepaald welke OS wordt opgestart (en dus ook welke harddisk)
boot.ini moet dus wel op de harddisk staan die door de bios als eerste benadert wordt (maar dit wordt automatisch geregeld, daar hoef jij je niet druk om te maken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan