• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbele invoer laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

eltee

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Hallooootjes,

Ik zit met het volgende probleem; ik heb 12 excel overzichtsbladen waarin ik nummerieke invoer doen over twee velden. Ik zoek naar een simpele oplossing om als ik een waarde invoer welke op een van de bladen bestaat kijkt naar het omschrijvingsveld. Mochten de beide velden gelijk zijn dan moeten ze rood kleuren zodat ik kan zien waar de waarde voorkomt en welke ik moet veranderen.

Ik had wel een oplossing, kopieeren in een matrix en dan matrix vergelijken, echter werd het bestand te groot om via het netwerk te kunnen delen.

:thumb:

In excel 2007 is dit voorzien in de voorwaardelijke opmaak voor 2003 zie bijlage ( pas de range aan

Bijlagen

Daniël

Bedankt voor je snelle reactie,

Een vraag nog als ik dit wil over blad 1,2 en 3 kan dit dan ook ?

Bedankt voor je snelle reactie,

Een vraag nog als ik dit wil over blad 1,2 en 3 kan dit dan ook ?
Met de hulp van vba en gedefineerde namen
Using Defined Names In Conditional Formatting

As noted above, custom functions in Conditional Formatting cannot reference cells in other worksheets in the same workbook, and cannot reference cells in other workbooks. However, you can get around this limitation by using defined names. Create a defined name which refers to the list in the other workbook or worksheet, and then use that name in your custom function.

For example, suppose you want to make cell A1 on Sheet1 red if that cell's entry is not found on a list on Sheet2, cells B1:B10. If you tried to use the formula =COUNTIF(Sheet2!$B$1:$B$10,A1)=0 as your formula, you would receive an error message from Conditional Formatting. To get around this error, create a defined name called MyList which refers to the range =Sheet2!$B$1:$B$10 and use the name in your custom formula:

=COUNTIF(MyList,A1)=0
Voor meer uitleg http://www.cpearson.com/excel/cformatting.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan