dubbele item

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitetigerck

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2008
Hallo,

Ik heb een database met allemaal news items, deze wil ik weergeven in een rss feed en op mijn nieuwspagina. Dit is me beide goed gelukt. Ik heb daarna de items gelinkt van de rssfeed naar de betreffende newsitem op mijn website. Met zulke type links:
www.domein.nl/index.php?news=17#27

Mijn newspagina laat telkens 5 items zien en maakt dan een volgende pagina aan.
Deze link linkt dus naar de 17e pagina en vindt dan met een anchor nummer 27.
Nummer 27 is het id nummer van de database, ik heb er een stuk of 150 inzitten en ze worden DESC gesorteerd.

Maar wanneer er een nieuw item bijkomt verschuift dit item naar de volgende pagina, pagina 18, maar dat ziet mijn rss reader (outlook), als een nieuw item omdat de link anders is. Is er een manier hoe ik kan zorgen dat dit geen nieuw item wordt, maar wel wordt gelinkt naar de juiste pagina?

Alvast bedankt:thumb:

Nu link je naar een pagina, maar je kunt beter naar de id van een nieuwsbericht linken. Als je dat id hebt kun je vervolgens de juiste pagina genereren zonder dat dit van invloed is op de normale werking van je website.

het id van mijn voorbeeld is 27.
Op die pagina staan dan bv. de id's 19-22-25-26-27

Hoe kan ik dan zorgen dat php de juiste pagina maakt?

Ik denk dat het je extra overhead gaat kosten in PHP.
De eerste oplossing die ik kan bedenken is dat je moet werken met een methode die het mogelijk maakt om in PHP heen en weer te bladeren door de resultset.
Je moet dan door heel de resultset bladeren -en ondertussen een teller bijhouden- totdat je het id tegenkomt dat je zoekt. Je weet het totaal nummer van rijen in de resultset en hoeveel rijen je per pagina wil. Je kan dan dus berekenen op welke positie de rij op de pagina heeft en hoeveel items er nog voor en na moeten. Dan stap je dus terug naar de rij in het resultset dat als eerste op de pagina moet staan en print je deze en de volgende uit net zolang tot je het juiste aantal rijen op de pagina hebt.

Dus de enige oplossing is een totaal andere code maken, die gericht op het id van het item, de desbetreffende items ervoor en erna plaatst?
Dit geeft voor mij net iets te veel werk en heel veel vind ik het nog niet toevoegen aan mijn website, ik zal alle links veranderen naar het adres van mijn homepage. Dan krijg je ook maar 1 item in de rss reader, want dan is de link niet meer variabel.

Bedankt voor het meedenken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan