• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele items in verschillende reeksen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janneman2011

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Hallo, ik heb een vraagje.
Ik heb binnen een Excel bestand meerdere reeksen staan met honderden items.
Deze items zijn gegevens van klanten. Elk hebben ze hun eigen nummer.
Er bestaat een kans dat deze klanten dubbel vermeld staan de verschillende reeksen.
Wat ik nu graag zou willen is een soort zoekfunctie waar ik kan zoeken welke personen dubbel staan in de verschillende reeksen.
Dus welke (klant) nummers komen zowel in reeks a, reeks b, en reeks c voor.
Of alleen a en b, of a en c.
Is zoiets mogelijk??

Ik heb wel gezocht maar niks overeenkomstig kunnen vinden. Als ik kijk naar jou voorgestelde post lijkt dit ook niet helemaal waar ik naar op zoek ben. Ik ben op zoek naar dubbele items terwijl in die andere post wordt gezocht naar unieke items.

Heb je de eerste link ook gelezen? Met name de 2e alinea?

Hij wil alleen maar zeggen dat als je antwoord wil verwachten je beter een relevant voorbeeldbestand bijvoegt.

Sorry jullie hebben helemaal gelijk
daarnaast heb ik gisteren ook waarschijnlijk ook gezocht op de site met mijn ogen dicht.... Want nu ik weer opnieuw zoek, lijkt het er op dat er toch wel soortgelijke vragen op staan.
Ik ga hier vanavond even voor zitten. Mocht het niet lukken zal ik nieuwe post doen. met voorbeeldbestand uiteraard

Helaas is het me nog niet gelukt.
Met voorwaardelijke opmaak, kan ik nu prima prima binnen 1 blad dubbele items vinden.
Wat me dus nog niet is gelukt, is dubbele items over meerder bladen vinden.
Binnen 1 blad worden de dubbele items een bepaalde kleur bijvoorbeeld rood.
Het zou erg mooi zijn dat deze dubbele items dan overal rood zouden worden. (binnen de andere bladen)
Ik heb nu wel een voorbeeldbestand meegestuurd.
Graag zou ik willen zoeken op dubbele nummers. Welke nummers komen in meerdere bladen voor.
Zou iemand me op weg willen helpen?
groeten JanBekijk bijlage Map1.xlsx

Hiermee kom ik al een heel eind, nu nog ontrafelen hoe je dat gedaan heb.
Ik moet dit trucje nu natuurlijk toepassen in een ander veeeel groter bestand.
Het is waarschijnlijk geen formule die je kopieert ofzo???

Elke formule kan je kopiëren. Of de uitkomst dan nog klopt is een ander verhaal.

Bedankt voor je reactie. Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar, maar puzzel nog wel even verder.
Zal vast een keer lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan