dubbele mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Ik heb eerst gezocht en er is veel over dubbele mail te vinden en de meest genoemde oplossing is om een vinkje weg te halen bij 'bewaren op server'. Dat vinkje heb ik nu juist expres gezet om het mogelijk te maken dat de email ook op een andere computer binnen gehaald kan worden. En op die ander computer heb ik ook dat vinkje gezet.
Wat heb ik nu fout gedaan? waarom krijg ik dubbele mail? ligt dat aan die twee vinkjes?

Muman

Zolang de mail op de server staat haal je ze iedere keer opnieuw binnen. Heb je al gedacht bij een van de gratis email providers (yahoo, gmail, of hotmail bij voorbeeld) een e-mail account aan te maken? Ik heb zo iets en laat al vele jaren alle email, die op mijn prive account binnen komt, door zo een gratis e-mail provider binnen te halen en op de server te laten staan. Zodra ik dan later de e-mail binnenhaal wordt ze netjes van de server verwijderd.

Helpt je dat verder?

nee, helaas Lutz, dat helpt me niet verder.

Mijn eerdere ervaring is dat ik niet de mail steeds opnieuw binnenhaal maar alleen de nieuwe mail. Maar nu met twee computers lukt het niet goed.
En mijn emailadressen zijn al zo lang in gebruik dat ik dat niet meer wil veranderen.
en de email wordt na 5 dagen van de server verwijderd, dat heb ik zelf ingesteld (kan er ook drie dagen van maken ofzo)

(Ik overweeg een NAS met mailserver maar dat is een ander onderwerp)

Muman

Ik gebruik mijn gratis e-mail account alleen als opslag van alle reeds ontvangene mail. Je kan ook een reply to instellen, zodat mensen aan een ander e-mail adres antwoorden.

Maar je bent al aan het bedenken van een goede oplossing.:thumb:

zolang ik die mailserver nog niet heb, heb ik nog geen oplossing behalve handmatig mails doorsturen die ook de gebruiker van die andere computer wil lezen.
Nog iemand een idee?

Muman

Ik zal het nog eens herhalen: Maak een gratis e-mail account aan bij gmail, en dat gebruik je alleen als mail archief. Dus je kan dan via gmail alle pop mail binnenhalen naar gmail, maar je laat ze op de mail server achter. Een pc mag de mail binnen halen en van je pop server van je mail provider verwijderen. Op de tweede pc gebruik je alleen gmail om mail te lezen. Met een mailto regel kan je zelf van de ander pc mail uitsturen.

Maar helaas, pindakaas, dat wil je niet...

ja sorrie Lutz maar ik snap het niet. misschien ben ik onduidelijk. Dus ook van mijn kant de vraag nogmaals: mijn vrouw heeft emailadres en eigen computer, ik heb emailadres en eigen computer en wij hebben een gezamenlijk email adres. Die afzonderlijke email adressen zijn geen probleem. Het gezamelijke willen we op beide computers kunnen binnenhalen. Als ik instel (op beide computers) om op de server een kopie achter te laten van het gezamelijk emailadres dan komen de emails dubbel binnen. en dat is ook weer niet de bedoeling en ik snap dat ook niet want het heeft wel een tijd gewerkt en ik weet niet wat ik tussentijds anders heb ingesteld waardoor het nu niet mer werkt

muman

Het is heel simpel. Je hebt een probleem met de instellingen van je mail accounts, en je weet niet hoe je het zelf kan oplossen. Je bedenkt een oplossing met een extra server. Verder wordt je een oplossing aangedragen, hoe je het probleem alternatief kan omzeilen. Deze oplossing wil je niet.

Je moet goed nadenken, wat je met de e-mails wil doen en misschien toch eens alternatieve oplossing nader bekijken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan