dubbele mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Zonder iets aan de instellingen veranderd te hebben komen de mails in twee of drievoud binnen.
Hoe zou dit komen ?
Ik heb XP.
Ook al gescand op virussen maar alles is clean.

Of haal je hotmail binnen via outlook express?

Ja laatst had @home ook een storing. Toen kreeg je heel veel mailtjes dubbel of niet.

Heb je een mailaccount en meerdere aliassen misschien?

Het is een emailaccount bij Skynet met meerdere aliassen op dezelfde accounts.
Hotmail komt ook binnen via outlook maar de mails komen in dubbel toe op de mail van Skynet.
Het is XP home.
Het is van één bepaald afzender maar die heeft geen problemen, ook geen virus.

Waarschijnlijk wordt de mail zowel bij je alias als op je hoofdaccount opgehaald voordat het van de server gedeleted wordt.
Je kunt het uitproberen door de post alleen van j hoofdaccount of alleen van je alias op te laten halen en dan eens te kijken wat er gebeurt.

Ga naar Extra Accounts en dan kun je bij eigenschappen van de accounts ze even buiten gebruik stellen door bijvoorbeeld een letter te veranderen is het emailadres.
Niet verwijderen kiezen!!!

Later kun je deze letter weer weghalen en werkt alles weer gewoon.

Bij het ophalen van post krijg je nu op deze mailaccount een foutmelding en wordt de post via deze weg niet opgehaald.

Tja, dat weet ik niet.
Heb hetzelfde probleem op een computer van mijn partner en die heeft een hoofdaccount en meerdere aliassen.
Zelf heb ik ook meerdere accounts en meerdere aliassen en heb het probleem niet.
Waarom dit zo is heb ik nog niet kunnen achterhalen.
Heb op de computer van mijn partner alle mailaccounts verwijdert en weer geinstalleerd maar dat haalde niets uit.
Misschien wordt het probleem veroorzaakt doordat je via je hoofdaccount ook de post van je aliassen doorkrijgt en het dus als het ware meerdere keren ophaalt.
Maar het is me dus onduidelijk waarom het bij mijn eigen computer niet gebeurt.
Mogelijk heb ik geen problemen omdat ik elke tien minuten 15 accounts laat ophalen, waardoor er enige vertraging ontstaat, wat vervolgens de mailserver van de provider de tijd geeft om het bericht te verwijderen voordat mijn computer er weer is.
Maar dit laatste is pure speculatie en kan ik niet aantonen.

ok, bedankt voor je antwoord.
Het is plots vanzelf zo gekomen zonder enige wijziging te hebben aangebracht. Misschien verdwijnt het ook zoals het gekomen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan