Dubbele map

Status
Niet open voor verdere reacties.

tromo

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2002
Tijdens het verplaatsen van de Map Afbeeldingen van de "C" naar de "D" partitie is er waarschijnlijk iets fout gegaan. De map Afbeeldingen staat nu op zowel de "C" als de "D" partitie. Ook is de "Locatie" mogelijkheid in het "Eigenschap" "Menu" van de Afbeeldingen map niet meer aanwezig.
Hoe deze map of op de "C" of de "D" schijf weer in de oude staat te krijgen?
Gr.
Tromo

Kijk even in de registry: [windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
en kijk wat er in het rechtervenster staat m.b.t. My Pictures
doe hetzelfde bij de volgende sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Je moet eigenlijk uit de waarden die in de buurt staan (voor Mijn Documenten etc.) kunnen afleiden welke waarden daar moeten staan om te voldoen aan de standaardwaarden voor Mijn Afbeeldingen (op C: dus)

Tijs.

Dubbele mappen

In beide register vermeldingen staan "Pictures" aangegeven op de "D" partitie zonder map aanduiding, zoals bij de overige mappen wel staan.
Dat is het zichtbare verschil. Kan ik na een back up van de registerwaarden, deze vermelding ongestraft wijzigen zodat deze overeenkomt met de andere vermeldingen?

Dubbele mappen

Heb de wijzigingen ingevoerd en geen verandering in de situatie. Nog steeds 2 vermeldingen. Ook zie ik nu dat er 3 verwijzingen staan naar de Music map. Allen met dezelfde eigenschappen. Met het verwijderen van een map zijn ze alle drie weg. Ergens staan deze map dus drie vermeld.
Heb de registerwaarden weer teruggezet.

Exporteer eens die 2 sleutels vanuit regedit, pak de daarmee gemaakte 2 .REG bestanden in een .zip bestand, en post die hier.

Tijs.

Heb om alle problemen eruit te halen Vista opnieuw geïnstalleerd. Nu de mappen wel goed naar een andere partitie verplaatst en het werkt goed.
Hartelijk dank voor de geboden hulp.
Met vr. gr.
Tromo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan