• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele namen aangeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

AjaciedNick

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Ik heb een lijst gemaakt, die door iemand ingevuld wordt (soms meerdere) hier kunnen 111 mensen staan, dus een dubbele naam komt snel voor.

Nu wil ik bovenin een cel maken met als er een dubbel is dat hij aangeeft 1 dubbel (of bij 2 dubbele dan moet er natuurlijk 2 dubbel komen).
Is er een formule om de dubbele te checken? (ik hoef niet te zien wie dubbel is alleen een aantal).

Daar kan je deze formule voor gebruiken:
Code:
=COUNT(B5:B12) - SUM(IF(FREQUENCY(B5:B12;B5:B12)>0;1))

Resultaat:

33314031217-orig.png

Meer informatie: Count unique values

hmm engelse formule's die werken niet, en weet zo gauw niet welke je bedoeld.

is gelukt dankje

Laatst bewerkt:
Ik wil graag dat wanneer ik een rij met getallen heb, bijvoorbeeld A1:A10 dat er dan aangegeven wordt of, en hoe vaak er dubbele getallen instaan. Jouw vraag staat als opgelost, maar ik kom er niet uit met de antwoorden die hierboven staan.

Wanneer ik de formule die hierboven vermeld staat vertaal kom ik tot de volgende formule:
=AANTAL(A1:A10)-SOM(ALS(INTERVAL(A1:A10;A1;A10)>0;1))

Helaas werkt deze niet. Excel geeft namelijk aan dat er teveel argumenten zijn ingevoerd.
Hoe heb jij dit opgelost?
En heb jij dit in Excel 2003, 2007 of 2010 gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan