dubbele netwerkverbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vraagvol

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Hallo, de situatie is als volgt:
Ik heb twee PC's een nieuwe en een oude. Beiden draaien op WIN XP en kunnen via een draadloze verbinding het internet op. Nu wil ik de oude pc gebruiken om mee te downloaden en de nieuwe voor het werk. In de nieuwe zit een dvd brander en ik wil de gedownloade dingen op een dvd kunnen branden.
Als ik nu via het draadloze netwerk die bestanden probeer te kopieren dan krijg ik foutmeldingen omdat eventjes de verbinding weg valt.
Als oplossing wil ik nu een crosskabel tussen de twee PC's leggen. (In beiden zit een LAN-aansluiting op het moederbord) Op deze manier kan ik dan een verbinding maken van de ene naar de andere computer via de netwerkkabel. En internet kan ik dan bereiken via het draadloze netwerk.

Mijn vraag is eigenlijk het volgende. Gaat dit werken op deze manier of kan ik beter de verbinding laten lopen via het draadloze netwerk. Moet ik echt een cross kabel hebben of kan het ook zonder (ik heb geen hub liggen trouwens).

Bij voorbaat dank.

bij mijn weten gaat dit bijna onmogenlijk. een voral omdat het een draadloos netwerk is zal dat veel trager gaan dan met gewoon een cross cabel, veeeeel sneller. anders zouden de 2 (of 1) computer(s) moeten gaan hosten en dan spelen je data limieten weer mee. het gemakkelijkste is gewoon een cross cable leggen...

Moet ik nog ergens aan denken om het goed in te stellen of werkt het allemaal vrij eenvoudig via de netwerkwizzard. Ik ben een beetje bang dat de twee netwerken kunnen gaan conflicteren. Hoe zit het bijvoorbeeld met IP adressen.

nee, gewoon via de wizard thuisnetwerk maken en dan de bestanden in de shared map zetten...

Bedankt, ik ga morgen even zo'n kabeltje kopen. Dan hoor je hoe het is gegaan.

Ik heb de kabel aangesloten en hoefde helemaal niets meer in te stellen. Hij pakt alles automatisch. Dank voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan