• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele nummers aangeven en sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemorgen,

In bijgaand bestand staan van A2 tot A277 artikelnummers.
Elke dag worden hier nummers aan toegevoegd.

Nu heb ik hierover 2 vragen:

1. Graag zou ik zien als ik een nummer toevoeg dat indien deze al in de lijst staat dat er dan op een of andere manier aangegeven wordt dat dit nummer al in deze lijst staat, zodat ik deze dan kan verwijderen. (dit om dubbele artikelnummers te voorkomen).

2. Verder zou ik graag zien dat er al bij de ingave automatisch gesorteerd wordt van laag naar hoog op artikelnummer. Dit omdat ik deze lijst weer elders gebruik met validatie. Ik denk dat dit met een macro zou moeten kunnen, alleen ik weet echt niet hoe.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr.
Eric

Bijlagen

Voor het vinden van dubbele artikelnrs. heb ik al het volgende gedaan:

in A2 heb ik via voorwaardelijke opmaak een formuleregel ingevuld:

=countif($a:$a,$a2)>1

Als ik nu een nummer invul dat al bestaat dan wordt deze geel.

Is dit goed ? Of is er een betere manier ?

Dit is een mooie aanvulling voor mijn probleem, maar het is niet helemaal wat ik zoek.

De artikelnummers die ik dagelijks toevoeg zijn niet per definitie een hoger nummer, maar het kan ook een nummer zijn dat er ergens tussenin hoort.

Wat betreft de dubbele nummers heb ik al opgelost, maar nu blijft nog de vraag over dat de lijst meteen na ingave gesorteerd wordt op artikelnummer van laag naar hoog.
Ik denk dat dit alleen mogelijk is met een macro ?

Kijk hier eens voor het sorteren

De artikelnummers die ik dagelijks toevoeg zijn niet per definitie een hoger nummer, maar het kan ook een nummer zijn dat er ergens tussenin hoort

Hij laat het hoogste nummer zien maar is niet noodzakelijk.
Als je een nummer invoert dat reeds bestaat meld hij dit direct na een enter of tabtoets.

Het was maar een idee.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit gezien in je voorbeeldbestand.

Als ik op het blauwe woordje "hier" klik dan krijg ik deze melding:
Internet Explorer cannot display the webpage.

Sorry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan