Dubbele ontvangst e-mails in Outlook XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

RW-fan

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2004
Op mijn nieuwe computer heb ik Office XP geïnstalleerd met Outlook XP. Op de oude stond Outlook 2000. Ik heb mijn e-mailaccounts exact ingesteld als op de oude computer, maar ik krijg veel e-mails 4 keer binnen. Ik heb ontdekt dat dit gebeurt bij het e-mailaccount, waarop de post van 3 doorsluisadressen (o.a. moerstaal) binnenkomt. Al mijn instellingen zijn onveranderd en op de oude PC kreeg ik elk bericht gewoon 1x binnen. :confused:
Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt!

Bedankt voor je snelle antwoord! :)
Bedoel je Regels via de wizard in menu Extra? Die heb ik wel, maar ook die zijn hetzelfde als op mijn oude PC. En de 4-dubbele mails komen gewoon binnen in postvak IN.

Ja, gewoon 1 bericht; als ik mijn mail ophaal, verschijnt die mail echter 4x in mijn postvak IN. Dan zit het toch in mijn Outlook en niet bij de provider?
Mijn prullenbak maakt overuren! ;)

Hoe staat je tijd ingesteld hoevaak er op de server wordt gekeken naar nieuwe mail? Deze staat meestal te laag, zet hem maar op 5 minuten.

Het stond op 1 minuut! Ik heb het nu op 5 minuten gezet.
Bedankt voor de tip. Ik heb een testmailtje gestuurd via een ander account. Dat kreeg ik nog wel 4 keer. Even afwachten; ik laat het weten!

De oude Outlook ging één voor één de e-mail accounts af. Als hij dan bij mijn doorsluisaccounts kwam, was de post al weg.
Outlook XP lijkt het allemaal tegelijk te doen en dan verschijnt de mail dus 4 x.

Kan het daarmee te maken hebben? Hoe kan ik dat veranderen?

Je schrijft dat er een mail op de webserver staat. Hieruit begrijp ik dat je één email account heb. Maar hierboven staat weer beschreven dat je meerdere accounts hebt!!
Verwijder eens de overtollige accounts.

Het zijn geen overtollige accounts, het zijn adressen waarvan de mail doorgestuurd wordt naar mijn hoofdaccount.
Om ook mail te kunnen versturen met die adressen als afzender, heb ik accounts aangemaakt.
Ik hoop dat ik duidelijk ben.:confused:

Ik heb kabel van Quicknet. Daar heb ik dus mijn hoofdaccount.
Als je een adres aanmaakt bij bijv. Moerstaal.nl, wordt de mail doorgestuurd naar je normale adres. Altijd makkelijk om een alias te gebruiken op internet. Ik heb 3 van die doorstuur-mailadressen. De post komt binnen op mijn Quicknet-account. Om ook mail te kunnen versturen met die andere mailadressen, heb ik extra accounts aangemaakt in Outlook.
Eigenlijk zou ik die accounts zo moeten instellen, dat ze geen post kunnen ontvangen (want dat wordt toch doorgestuurd) maar wel post kunnen sturen. Maar hoe en waar??

Je hoeft die andere accounts echt niet af te vragen. Dit zijn zogenaamde aliassen en die sturen het inderdaad door naar je hoofdaccount. Deze moet je gewoon verwijderen en alleen je account van quicknet installeren.
Met dat beantwoorden zijn meerdere vragen geweest en nooit een juist antwoord gelezen trouwens.

Het beste is dus om je account van Quicknet te gebruiken. De aliassen worden hier naar toegestuurd.
Hierna kan je een account aanvragen met een POP3 ondersteuning. Kijk maar eens op www.duckmail.nl

Ik heb bij de e-mailinstellingen voor ontvangen/verzenden (via Opties in menu Extra) het vinkje voor ontvangen weggehaald bij die 3 extra accounts. Kijken of dat werkt.
Bedankt voor je hulp!

Het werkt, alles verschijnt nu gewoon 1x! :)

Bedankt voor de hulp en tips! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan