• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele orders samenvoegen maar tijden optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joepiooo1988

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2013
Hallo,

Wij hebben een systeem met een export naar excel. Daar zie je alle orders en de tijd dat er aan gewerkt (van - tot) is. Het verschil is de tijd dat er aan de order gewerkt is.
In de export zitten dubbele orders omdat op verschillende dagen tijden op een order worden gezet. Is het mogelijk om de orders samen te voegen en de tijden bij elkaar op te tellen?

In de bijlage zit een voorbeeld.

Kolom B moet worden samengevoegd en de tijden in Kolom E moeten worden opgeteld. Dan hou je nog maar 1 order over met dezelfde naam met wel alle tijden bij elkaar opgeteld die erbij horen.

Alvast bedankt voor enige hulp.

Met vriendelijke groet,

Joep

Bekijk bijlage voorbeeld van orders excel.xls

hallo,

bij deze een opzetje:

plaats in cel a12 volgende formule: =SOMPRODUCT(($B$2:$B$8=B12)*$E$2:$E$8)
in cel b12 kan je bv opdracht 1 intikken, en dan zie je de totaaltijd voor opdracht 1

je kan dit doen voor alle opdrachten

Hopende je hiermee te helpen?

Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb geprobeerd wat je zei maar dan krijg ik deze output : 0,292361111

Maar dit is ook niet precies wat ik bedoel. Sorry ben echt een leek in excel maar hoop het echt voor elkaar te krijgen.

Ik heb ook veel gelezen over draaitabellen en macro's

Is het niet mogelijk om iets uit te voeren dat heel mijn document meteen aanpast wordt op de manier zoals ik het wil. Alle dubbele orders dus samengevoegd (rijen samenvoegen) en de tijden opgeteld?

Alvast bedankt

je dient je uitkomst (de 0,...) om te zetten in uren (celopmaak)

via invoegen, draaitabel kan je het ook eens proberen, daar zal je mss iets vlotter mee kunnen werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan