• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele orders

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansvdvoort

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2007
Goedemiddag,

Ik heb een excel bestand bestaande uit 800 regels met 500 verschillende producten. Sommige producten hebben dus meerderen regels, omdat er verschillende lotnummers van zijn.

Bij elk product hoort een open sales orders. Maar deze open sales order is weergegeven bij elke regel van dat product. Waardoor er dus dubbele sales orders zichtbaar zijn. Zie de bijlage voor een klein voorbeeld.

Ik wil deze dubbele salers orders graag weg (=0) hebben, dit kan uiteraard handmatig, maar met 800 regels duurt dat vrij lang, kan dit makkelijker?

Bedankt alvast

Bijlagen

Hoe worden de gegevens bijgehouden? Handmaig? Download/extractie uit een andere applicatie?

de gegevens komen uit een download bestaande uit 11 kleine downloads. Wat er hoe precies gedownload wordt is voor mij niet zichtbaar, dat heeft een slimme it-er jaren terug gebouwd..

Maar wat je dan via de download binnenkrijgt is hetzelfde als in je voorbeeldsheet? Zelfde opbouw en zo?

En wat is dan de combinatie?

Welke kolom in je eerste voorbeeldbestand hoort bij welke kolom uit je downloadbestand?

Ik kan je vraag niet helemaal begrijpen.

Zie in dit bestand de gemarkeerde regels. Uit je vraag maak ik op dat er per Product altijd een zelfde aantal Open Orders in het bestand staat. In je downloadbestand staat echter op regel 9 t/m 11 bij Product L3 een aantal open orders van resp. 0, 0 en 38

De rest van de Producten klopt wel.

Voor de rest kun je het met een draaitabel wel doen (zie voorbeeld in het bestand), maar door de afwijking in Open Orders bij Product L3 is de uitkomst onjuist (zie gemarkeerde regel)

Bijlagen

Goedemiddag,

Daar ben ik weer..

Met zo'n Pivottable komen we er toch net niet..

Zie bijgevoegd excel file met 2 sheets. De input sheet is zoals ik het van de download krijg, en de requested output zoals ik het wil hebben. Dus een '0' bij alle dubbele Sales Orders.

Is dit automatisch mogelijk?

Bedankt!

ik probeer je bestand te vinden maar zie nergens een bestand met 2 tabbladen....?

In de bijlage heb ik een formule in de kolom geplaatst. Het bereik is echter nog statisch, dus om het echt mooi te maken zou je dat nog even variabel moeten maken.
Is dit misschien wat je zoekt? Je moet namelijk wel zelf de formule in de kolom plaatsen en naar beneden slepen.

Bijlagen

Probeer volgende eens en laat maar iets weten of dit is wat je bedoelt, of waar het nog mis gaat.
Code:
Sub NaarNul()
 For Each C In [C2:C23]
    If C.Offset(1, 0).Value = C.Value Then
        C.Offset(1, 6).Value = 0
    End If
    Next
End Sub

Mvg

Rudi

Als dit gegeven van henkhoogerbrug juist is, kan de formule een stukkie korter.

Bijlagen

Ha Harry, nog wakker:D
OK, maar dan moet je toch nog telkenmale de formule over 800 regels kopieëren als er nieuwe data binnenkomt.

Mvg

Rudi

Ha Harry, nog wakker:D
OK, maar dan moet je toch nog telkenmale de formule over 800 regels kopieëren als er nieuwe data binnenkomt.

Mvg

Rudi

Hoi Rudi, ben nog wakker net als jij dus, ben een laatbloeier. :D

On Topic:
Lijkt mij van niet.
Je laat de rest van de cellen allemaal naar het andere tabblad verwijzen.
Alleen kolom $I is de enige met een formule.
De opmaak e.d. lijkt mij steeds constant.
Ik kan het natuurlijk mis hebben.

dit ziet er super uit! Allemaal reuze bedankt! Dit scheelt mij behoorlijk wat tijd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan