dubbele OS

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik ben op zoek naar een nederlandstalige uitleg over het installeren van win 98 naast win xp. Ik kan er niets over vinden en mijn engels is volstrekt onvoldoende. Ik heb nu win xp prof. op C en wil op een andere partitie win 98 installeren. groetjes

senior

Bedankt voor je snelle reaktie. Helaas wordt hier niet uitgelegd HOE ik win 98 kan installeren op een andere partitie dan C. groetjes

senior

Dat kun je in de setup aangeven. Staat waarschijnlijk ook wel in de handleiding. Anders wel op de CD-ROM.

Wat bedoel je hiermee? Win xp staat nu op C en ik wil win 98 installeren op een andere partitie.

senior

Je maakt toch 1 nog een partitie. Als je Partition Magic gebruikt wordt uitgelegd hoe je de 2 OS-en naast elkaar moet instal.

Falco

Het probleem is echter dat mijn PM in het engels is en ik er de B**llen van snap. Dus ben ik op zoek naar een nederlandse uitleg.

senior

Bedankt hiervoor.. ik ga het bestuderen en kijken of ik eruit kom. Als het niet lukt kom ik weer om jullie raad vragen. Ik weet alleen niet of dat vandaag nog lukt. groetjes

senior

Nu ben ik echt in paniek. Ik heb met het prog. PM geprobeerd om win 98 te installeren als een dubbele os.
Naast win xp pro op een andere partitie. wat blijkt? Ik heb nu win 98 op de c schijf. De oude c is geworden D en daar staat niet mijn win xp. Ik heb dus geen dual boot en ben ik echt nu alles kwijt? Of geeft iemand mij nog hoop en licht in de duisternis? HELP!!!!

groetjes

senior

Bij de setup van Windows wordt gevraagd of je Windows 98 in c:\windows of ergens anders wilt installeren.

Eigenlijk moet eerst Windows 98 geistalleerd worden en dan pas XP.

Maar daar kun je nu niets aan doen. Is de C: partitie ook geformatteerd? Is dat niet het geval staan in c:\documents and settings de gebruikers met Mijn Documenten enz. Het best lijkt mij om belangrijke bestanden te backuppen en c: te formatteren, Windows 98 installeren op C:\ en daarna Windows XP op d:\.

Suc6

dubble os

bedankt voor je reaktie. Helaas heb ik daar niets aan, want daarmee heb ik mijn win xp niet mee terug en dat was de vraag. groetjes

senior

je zou kunnen proberen Windows 98 te upgraden naar XP

Helaas is het in het engels maar hier staat wat info over de dualboot en FAT/NTFS:
http://www.powerquest.com/partitionmagic/pmfaq.cfm

Welek PM heb je gebruikt? En heb je alles EXACT gevolgd zoals op de pagina van: wintips?

Heb je geformateerd?? Iets?? Ik hoop van niet!!

Je hebt nu op de 'nieuwe C' alleen de verse 98 ?
Wat geeft D aan? staat iets erop ?

Normaal in PM zit ook het tool BOOT MAGIC. Hier kon je instellen de volgorde.

Als je niet hebt geformateerd dus als de XP nog op de PC zit, dan is het misschien mogelijk om alles voorlopig terug te draaien/zetten. Met PM kun je partities maken maar deze ook ongedaan maken (terugdraaien)

bedankt voor alle reakties. ik ben vanacht nog lang doorgegaan en helaas werd het zo.n puinhoop dat ik mijn schijf heb geformatteerd en met dualboot alles weer geinstalleerd. Ik moet wel het e.e.a opnieuw zoeken en installeren. groetjes

senior

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan