• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele punt in tijden

• Onderwerp starter Onderwerp starter cire
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cire

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Beste mensen,

Ik maak veel gebruik van tijden in Excel. Om het invoeren van tijden te versnellen zet ik de dubbele punt in de celeigenschap (00":"00). Het probleem is dat ik er dan geen berekeningen meer mee kan maken. Is hier een oplossing voor?

Alvast hartelijk dank,

Eric

Eric,

Wat je kunt doen:
Ga naar: Extra > AutoCorrectie-opties vervang ++ door :
En gebruik ++ , het is even wennen, maar als je het veel gebruikt de oplossing.:D

Ik denk dat ik hier iets mis, want ik begrijp het niet goed.

Als je gewoon de tijden intypt als

12:34

enz.

dan kan je er toch nog mee rekenen?

Wigi

Tijden met dubbele punt

Bedankt voor jullie reacties.

Als ik zelf elke keer de <:> intyp, dan kan er mee gerekend worden, maar als ik als celeigenschap <##":"##> instel, dan zijn er, bij mij, een heleboel berekeningen niet meer mee mogelijk. Wel de dienstlengte tussen b.v. 6:30 en 14:45 maar niet als 12 uur 's nachts wordt overschreven.
De formules die normaal wel werken, werken nu niet goed meer.

Voorbeeld: begintijd 22:25 eindtijd: 6:30 Welke formule moet ik nu gebruiken om de totale dienstlengte te krijgen? De celeigenschap is ingesteld als: <00":"00> zodat ik GEEN dubbele punt hoef in te toetsen.

Alvast bedankt,

Eric

Eric,

In de cel van de totale dienstlengte de celeigenschappen als :mm instellen

Hallo Ad,

Ik krijg het dan niet voor elkaar om de dienstlengte te berekenen; welke formule moet ik dan gebruiken?

Zie bestand!

Groetjes,

Eric

Bijlagen

Eric,

Ik hoop dat je er uit komt, uit mijn voorbeeld bedoel ik.:D
Ik hoop dat dat de zaak wat verduidelijkt.

Bijlagen

Hartstikke bedankt,

Kijk ook even naar het bijgevoegde bestandje. Nu schijnt het perfect te werken.
Antwoord stond bij mijn vraag, maar nu zie ik hem niet meer. Schrijver bij dezen bedankt.

Zal hem morgen op opgelost zetten!

Eric

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan