• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele records beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

FatalCrawdad586

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2017
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem in Excel?

Ik zoek een variatie op de functie “dubbele waarden verwijderen”. Deze functie verwijdert alle duplicaten van de records. In het bijgaande voorbeeld zijn records 2 en 5 identiek. Bij de vermelde functie wordt record 5 verwijderd, zodat alleen records 1 t/m 4 (unieke records) overblijven.

Wat ik zoek, is een mogelijkheid om beide dubbele records te verwijderen zodat alleen die records overblijven die geen dubbele hebben. In mijn voorbeeld zouden alleen records 1, 3 en 4 mogen overblijven.

Kan iemand mij een vlotte, eenvoudige, werkbare en 100% accurate manier aanbevelen?
Alvast bedankt.

Bijlagen

Hallo,

Misschien met een hulpkolom en voorwaardelijke opmaak?
Zie voorbeeldje.

Mvg
Peter

Bijlagen

Beiden bedankt.

Geeft exact wat ik zoek. Gezien de excel waarin ik deze oplossing ga gebruiken, gemiddeld 1500/2000 records telt en ik de oefening minstens maandelijks moet doen, is het een goede hulp.

Hallo,

Aangezien je dit ongeveer maandelijks dient te doen is het misschien verstandig om alle handelingen aan een knop te hangen.
Nadat je de upload hebt gedaan hierna op de knop klikken en klaar is Kees.
M.a.w. mogelijkheden te over.

Mvg
Peter

Voor onder de knop

Code:
Sub VenA()
  Sheets("Eindresultaat").UsedRange.Clear
  With Sheets("Startgegevens").Cells(1).CurrentRegion
    t = .Rows.Count
    .Parent.Cells(2, 26).Formula = "=COUNTIFS($B$2:$B$" & t & ",B2,$C$2:$C$" & t & ",C2,$D$2:$D$" & t & ",D2)=1"
    .AdvancedFilter xlFilterCopy, .Parent.Range("Z1:Z2"), Sheets("Eindresultaat").Cells(1)
    .Parent.Cells(2, 26).Clear
  End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan