Dubbele records koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

makra

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Hoi,

Ik ben een database aan het bouwen die uren van werknemers moet gaan verwerken.

Vanuit het kloksysteem krijg ik een export met een DriverID, Activitycode, StartdateTime en EnddateTime. Het systeem zorgt er altijd zelf voor dat als een werknemer 2x achter elkaar inklokt, hij bij het laatste inklokmoment ook een boeking maakt van een uitklokking.

Nu kan het dus zo zijn dat een medewerker meerdere keren per dag inklokt en uitklokt.
Om toch de goede records aan elkaar te koppelen met begintijd en eindtijd zat ik te denken eerst alle inklokmomenten van een medewerker op volgorde van de tijd te nummeren en dat zelfde bij de uitklokmomenten. Hierdoor krijg je een unieke combinatie van DriverID en Nummering.

Ik kom er alleen niet uit hoe ik die nummering kan toekennen aan de records.

Kan iemand me hiermee helpen? Wellicht zijn er betere ideeen om dit probleem te tackelen.

Alvast bedankt!Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Ik snap je vraag niet helemaal; is het de bedoeling om alle kloktijden bij elkaar op te tellen, of wil je de eerste en laatste kloktijd weten? En wat is het verschil tussen [DUTY IN] en [IN]?

Hey Octafish,

Ik zal eerst even de laatste vraag beantwoorden. Duty in en in zegt iets over het soort werk dat gedaan wordt, is dus voor dit vraagstuk niet heel relevant.

Het is de bedoeling dat de records aan elkaar gekoppeld worden;

Per Driver ID de

1e DUTY IN/IN en 1e DUTY OUT/OUT aan elkaar
2e DUTY IN/IN en 2e DUTY OUT/OUT aan elkaar
3e DUTY IN/IN en 3e DUTY OUT/OUT aan elkaar
4e DUTY IN/IN en 4e DUTY OUT/OUT aan elkaar
5e DUTY IN/IN en 5e DUTY OUT/OUT aan elkaar

De nummeringsvolgorde is op basis van de tijd, want het 1e inklokmoment wordt altijd afgesloten met het 1e uitklokmoment. het 2e inklokmoment met het 2e uitklokmoment enz.

Maar hoe moet ik dit soort records dan zien?

D ActivityCode Begintijd Eindtijd
13931 DUTY IN 12:42
13931 DUTY OUT 23:32
13931 DUTY IN 12:42
13931 DUTY OUT 23:32
En die dubbele combinaties komen dus regelmatig voor...

Hej Octafish,

Ik heb het nu dubbel geimporteerd om het probleem te reproduceren.
Eigenlijk zou het er bijvoorbeeld zo uit moeten zien in de tabel:

DriverID ActivityCode Begintijd Eindtijd
25718 DUTY IN 08:19
25718 DUTY OUT 13:32
25718 DUTY IN 13:33
25718 DUTY OUT 23:32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan