Dubbele records verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pyrgos

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2014
Ik heb een database met allemaal boeken, nu wil ik via een query dubbele schrijvers er uithalen. Wie o wie

Met een verwijderquey, waarbij je selecteert op schrijvers (schrijvers? Mag een schrijver van jou maar één boek schrijven?) waarvan het aantal in de tabel >1 is.

Antwoord

Met een verwijderquey, waarbij je selecteert op schrijvers (schrijvers? Mag een schrijver van jou maar één boek schrijven?) waarvan het aantal in de tabel >1 is.

Ik heb een tabel met alle boeken waarin dus de schrijver meerdere keren voor komt en ik wil een tabel maken waarin alleen de schrijvers komen te staan

Dan stel je de vaag verkeerd, want je wilt geen verwijderquey, maar een tabelmaak query. En die is in jouw geval dan wel redelijk simpel te maken. Maak een query waarbij je de auteurs selecteert, zet de knop Totalen aan zodat de schrijvers eenmaal in het resultaat staan (controleer eventueel door de query uit te voeren) en verander dan het query type naar Tabelmaak query. Voer dan de naam in van de nieuwe tabel en voer de query uit.

Nog een opmerking: de Quote knop is geen antwoordknop. Gebruik die dus niet om een nieuw bericht te maken, want al die nodeloze quoots maken draadjes er niet leesbaarder op.

Ik snap het niet helemaal, schrijver selecteren?

Mijn query bevat de velden:
ID
Boeken
Schrijver

En dat is dus niet goed. Je hebt alleen Schrijver nodig.

Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan