Dubbele refererende sleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

denJet

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Hallo,
Ik ben een test database aan het maken met 3 tabellen.
Tabel A bevat info over een produkt A. Tabel B bevat info over een produkt B.
Deze produkten verschillen erg van elkaar, dus kan ik ze niet in 1 tabel stoppen(verschillende parameters). Beide produkten hebben een primaire sleutel.
Tabel C is de tabel van een stockeer plaats. Op zo een stockeerplaats staan verschillende produkten. Dus produkten uit A en B kunnen meerdere keeren in C voorkomen.

Ik heb nu de relaties aangemaakt, zoals ik denk dat het zou moeten zijn.

Nu is de vraag, zijn deze relaties wel toegelaten.
En als deze toegelaten zijn, hoe kan ik dan een forumulier maken die een keuzevak heeft, waarbij ik een produkt uit tabel A of B kan selecteren en in C stoppen. Voor zover ik weet kan je maar 1 tabel koppelen aan een invoervak.
En hoe kan ik dan het verschil in tabel C weten tussen produkt A en produkt B? De sleutels in C kunnen zowel van A als van B komen?

Hopelijk is dit alles een beetje duidelijk.
En met het spreekwoord, 1 tekening zegt meer dan 1000 woorden voeg ik hierbij een overzichtje van de test database.

Groetjes

Bijlagen

• relaties.JPG
    relaties.JPG
    10,5 KB · Weergaven: 40
Je zou als ID een GUID kunnen nemen. Als je die opslaat in C dan is die altijd uniek. Nadeel is dat je altijd in twee tabellen moet zoeken omdat je niet weet welk product het betreft. Of je moet in C het product TabelA of TabelB opslaan zodat je weet in welke tabel je moet zoeken. Dan kan je dus wel dubbele ID's hebben maar dan weet je altijd uit welke tabel deze komt.
De relatie verandert echter niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan